Ojoj!

Tack för alla grattis! Att det släppte är jag glad för. Visst har hon gått bra innan, men varit på tok för tittig och emellanåt okoncentrerad. Det har stört mig,, lite av en perfektionist är man. Jag ger mig inte förrän JAG är nöjd. Nu är jag nöjd! Bättre än i fredags kan hon inte gå. Så nu släpper vi det. Sen va det ju lite jakt på höga poäng med, av en alldeles särskilld anledning :) Nu är det bara att hålla tummarna!

Tvåan ska tränas över vintern och förhoppningsvis tävlas till våren. Det är platsen som spökar, det är allt.. Ja apporten är ett kapitel för sig med, men det vet vi ju ;) hahaha. Annars är det inte långt kvar. Men jag har inte bråttom känner jag. Har inget att stressa för. Vi tar tvåan när vi känner för det och Makea känns färdig och mogen :) Jag går inte in o tävlar innan jag vet att hon kan få ett 1:a pris, sen kan allt alltid gå snett, men hon ska iaf ha förutsättningarna.

Och dom flesta som känner mig vet att poäng på 160 är för mig inget 1:a pris. Det måste presteras bättre än så.. Dock kan jag sänka mina kriterier lite till tvåan. 170 och uppåt kan jag nog vara nöjd med. Klass 1 är enkel att få till bra. Tvåan är mer beroende av hunden själv, rutan och sånt. Ingen mer klass 1 tävling iaf.



Helgen har spenderats i skogen. Viltspårkurs närmare bestämt. Alla "elever" va jätteduktiga, eller rättar sagt hundarna va jätteduktiga!! Hoppas o tror alla var nöjda och glada och att dom blev lite tända på viltspår, det är förbaskat kul!!

Igår va jag ute lite med Hanna och vänner. Vi åt på resturang, ASGOD mat! Sen blev det lite vin (inte min typ av dricka, men det finns alternativ, höhö) i baren innan biofilmen startade. The ugly truth hette den - SEVÄRD så in i *****!!! Fy faaan va rolig den va! Garva så jag grät!!! Den och baksmällan asså... helt outstanding!

Hemma strax innan midnatt, sova någon stund där efter och ut i spårskogen idag igen. Nu är jag trött!!

STORT GRATTIS TILL ALLA AGRYMMA RESULTAT I HELGEN!! Så väl på appellplanen och i spårskogen!! Ingen nämd - ingen glömd! Men lite extra stolt över bror Nemolajnen som fixar uppflytt från appellen!! Ni är GRYMMA!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Massor med grattis igen! Håller helt med dig om poängen, 160 poäng är inget första pris. 170,5 som vi fick i tvåan kände inte jag var något att hurra för heller. Speciellt inte när man vet att hunden kan gå så mycket bättre. Men jag är glad för vårt Lp 2 ändå:)

2009-09-28 @ 11:42:16
URL: http://rocky.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0