Svamp och tomt i plånboken.


Idag har vi höstförberett i trädgår'n. Och lite inne..

Ikväll skulle jag tränat på gmbk med Andrea och Forro. Men igår fick jag nog av Makeas kliande i örat så det fick bli veterinärtid istället. Veterinären fick nästan inte titta Makea i örat förrän hon skakade och skrek, men det är varken rött eller så. Lite prover togs och svamp o bakterier hittades och 10dagar med medicin innan vi skall tillbaka för att vet. vill kolla ner i örat på henne så det inte sitter någon vaxpropp eller något där som gör det återkommande.

När vet. började spekulera i eventuell foderallergi som kan visa sig med öronproblem ville jag bara dränka mig.. INGA fler problem med varken foder, mage eller NÅGOT som hör där till vill jag ha. Hon fick min berättelse och tyckte inte att foderallergi va något troligt i nuläget - TACK!

Det kommer bli bra med det här, en vanlig svampinfektion tror jag. Min teori hörde till att Makeas vänstra öra (som alltid är örat som åker på sånt här) är såppas tungt så det kommer lite luft in. Till skillnad från det högra so reser sig i motvind etc så är det vänstra totalt platt. Hon tyckte min teori va på rätt spår. Ja man är ju utbildad djurvårdare, även om den teorin inte va speciellt svårfunderad :P

Inköp av mat fick det bli med, förhoppningsvis en av de sista säckarna av denna maten. Priset hade höjts (igen!) och fin-fina 885kr va det bara att slänga upp - FÖR 14kg!!! Känner mig smått rånad.. Att det får vara så dyrt.

Imorron hämtas receptet till örat iaf och snart har vi det ur världen ;)

Skendräktigheten kan jag väl inte påstå är påväg över än, men förhoppningsvis snart :)

Imorron funderar jag på att göra en uppletanderuta till Blå. Var jättelänge sen hon fick en sån nu, får se om hon minns ;)

Tack vare en viss Pernilla så sitter jag med facebook (så nej charlotte, du va inte sist ;) haha) och börade med dom där jäkla farmtown och farmville.. Problemet är att jag inte kan sluta lixom.. Så tack Nillan, haha. Som för den delen försöker få in mig i Maffia wars, men hur ska jag kunna sitta beroende av 3 spel samtidigt?!?! Hahahaha


Kommentarer
Postat av: Anneli & Winston

Skickar en krya-på-dig-Makea-hälsning!



Håller verkligen med dig om att specialfodren är alldeles för dyra! De här fodren borde gå på försäkringen eller i alla fall vara subventionerade. Veterinärkostnaderna hade ju blivit skyhöga annars för försäkringsbolagen... Kan tipsa (sen min studietid) att man faktiskt överlever på havregrynsgröt ganska länge... Sen finns det kanske vänner som blir glada för att få lov att bjuda dig på middag... (Fler överlevnadstips finns vid behov)

2009-09-11 @ 11:30:18
URL: http://bloggis.se/winston
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Åh nej inte svamp, stackars lilla tjejen!!

Man vet ju hur jävligt det kliar och svider med fotsvamp å så har nåt liknande i örat..tycker synd om lilla pyret...

Efter att ha läst Annelis kommentar, så VI bjuder dig jättegärna på middag nån dag!!!!

Massa kramar Linda.

2009-09-11 @ 12:13:24
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0