Dagarna går.

En till två gånger per natt vill lillan ut, vet inte om det är för att hon vekrligen är väldigt nödig eller om det bara är jag som vaknar när hon rör på sig eller sätter sig upp. Allt för at slippa dålig lukt inne helt enkelt ;) Inte en enda olycka har hänt inne, hon gör allting ute :) Dutti flicka!

Ett monster är hon i alla fall. Allt ska bitas i och anfallas... Hon är ett riktigt pain in the as. Mamma sa alltid att jag fått Makea för mina synder. Den hunden va allt annat än en lugn sovande valp. Till saken hör den att Razzla är ett par (läs: många..) snäpp jobbigare, så frågan är vad jag fått henne för? :)

Än så länge är hon rätt behändig ute och på andra platser. Igår va vi 5 timmar på hundstället hjärtat i angered, en innomhus träningshall där jag och Makea körde agility först och senare lydnad. Det va rätt många där. Raz va lugn i början, när vi kom dit hade hon röjt hemma i två timmar redan så trött va hon nog. Hon somnade en stund i mitten och i slutet va de fullt ös - hundar som fick leka med sina leksaker skulle hon springa fram till med svansen i högsta hugg och skällde o morrade så där farligt som bara en valp kan ;) Rätt kaxigt för att vara 8½ vecka kan jag tycka.... Får väl se vad det blir av galningen. Jag har en hel del att ta tag i.

Bilresan till angered gick bra! Hon satt i buren i bakluckan och låg lugnt ner när vi kom fram när jag öppnade där bak. Pep i två minuter i början och va helt tyst sen. BRA!

Makea va jätteduktig på agilityn :) efter så här långa uppehåll som vintern tvingat oss till så är jag lite förvånad att hon tog slalomingångarna så jäkla bra som hon gjorde, även kontaktfälten och svängarna. Hon är så duktig min lilla pärla ♥ Dax att börja träna med Emelie snart också eftersom hon ska tävla Makea i slutet av april :)

Razzla har börjat bli lite inklickad. Hon har börjat lära sig omvänt lockande (grönt - rött "ljus") och har helt operant fått börja bjuda på sitt och ligg. Hon är så söt när man ser att hon försöker tänka till vad hon ska göra ;) Sitt namn har hon börjat lyssna på, även om man är lite halvdöv ibland ;) Ute springer man som en toka i skogen, äter ALLT (mina hundar har varit rätt bra med det innan, men denna tugger på ALLT både ute OCH inne!!)

Bilder har det inte blivit så många, när hon är vaken är det fullt ös och man kan lixom inte riktigt släppa henne med ögonen :P Tänkte jag skulle försöka ta någon ståbild nu i dagarna, det är ju roligt att ha under uppväxten för att se hur hon utvecklas :)

Razzla är mindre än Makea va vid denna åldern, Makeas valphalsband är förstora och även hennes lilla reflextäcke. Ett valphalsband hittade vi här hemma som hon kunde ha på allra minsta storleken. Så det är inte så mycket kropp de där ;)

Nu vaknar dåren snart så jag hoppas kunna få släcka mina ögon en stund innan allt drar igång igen. Man får ju passa på....... Uppdaterar medbilder senare kanske.


Kommentarer
Postat av: Maria

Blir kul att få se bilder sen :)

2010-04-06 @ 11:08:34
URL: http://fullspeedforward.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0