Det händer en hel del.

Ja här hemma står det inte stilla.

I veckan har Makea fått träning av olika slag. I söndags var det ju agilityträning där min pärla glänste ♥ I måndags kom Pernilla och Nemo hit och vi la spår och kalasade i skogen, spåren gick bra tycker jag. I tisdags var Makea o jag på lydnadskurs, vår sista eftersom valpkursen tar över tisdagarna sen. På lydnaden gick hon bra, platsen utan problem och det var mer fart i momenten - kanske tillbaka lite efter löpet?! Hoppas kan man ju.

Igår va det rallykurs, ingen av hundarna va med för jag tyckte det var lite för rått för att ligga där i 1½ timme. Igår snöade och haglade det ju dessutom, vart tog vårvädret vägen där? Andrea och Forro va här under dagen. Vi tog en härlig promenad och fika, sen trotsade vi vädergudarna och gick ut och satte ihop en agilitybana. Efter en hel del hagel och vitt på marken så tittade solen fram - vi segrade :D

Razzla är allredan 11 veckor. Vad tiden går.. Snart dax för 3 månaders sprutan o allt. Hon har väl egentligen inte ändrats i temperamentet. Hon lever fortfarande rövare, jävlas med Makea och bits som en piraya. Det verkar dock lite smått som hon slutat dra dragkamp med gardinerna, flyttat alla skor, bita i golvet (fortfarande mattor...) och lite sånna dumheter. Men än ska man väl inte ropa hej.. Hon börjar få lite bättre balans i kroppen, springer och fintar som en liten border ska, får upp högre hastighet på raksträckor och hoppar högre o högre i sina känguruhopp.

Hon känns fortfarande väldigt rolig att träna tillsammans med även om vi inte kör så mycket än såklart. Hon gillar att ha kontakt och är intresserad av mig, kampar som en pitbull - oftast med allt o alla.. Hon har ett hett humör emellanåt och tänder på alla stubiner samtidigt om det sker nått speciellt. Hon kaxar lite mot andra hundar som låter ibland, typ som om att dom ska hålla klaffen? Lite av en minipolis ;)

Ikväll ska vi åka o träna agility med Emelie och Kaylee. Emelie ska ju tävla Makea på lördag medans jag spenderar mina dagar innomhus lördag-tisdag 9-17. Rashelg på instruktörsutbildningen. Så mycket hundträning i helgen blir det ju inte i alla fall.

Ska se om jag kan lägga ut några nya bilder på vovvarna någon dag med.

Kommentarer
Postat av: Maria, Rocky & Malte

Gud vad jag känner igen Razzla i Malte när han var i samma ålder men gud vad skönt att ha den åldern avklarad ;)

2010-04-23 @ 01:19:03
URL: http://fullspeedforward.se
Postat av: Frida

Vi köper mat tycker jag, för här hemma finns ju ingen tid att laga någon mat då Tex tar upp all den tiden=)



Godispåse måste jag fixa=)



Ses imorgon kram!

2010-04-23 @ 19:48:52
URL: http://www.tenghede.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0