Heeelt slut.

Efter tre dagars teori kl 9-16 och två kvällars extrajobb och en totalt vansinnigt galen svart-vit hund så är jag totalt däckad,, idag va Razzla med på kursen, det gick bra. MEN än är det inte slut. Imorgon är det utbildning igen, denna gången med hund, Razzla igen - eftersom det är valpblocket. Efter kursen drar jag och Frida med valparna direkt till valpkurs (förhoppningsvis med "lagom" valpar med en hel dag på utbildning, eftersom dom är hyper innan..). På onsdag kommer jag ligga i koma, förutom onsdag kväll för då har jag rallykursen. Snacka om fullt ös medvetslös.

Kan säga att det finns inget som jag är så glad över som att Razzlas valpkurs börjar nu. Vi går för en SM-tvåa i brukset 2009, och jag tror att hon har kunskaperna att hjälpa mig att ta bort Razzlas dåliga sidor och samtidigt bevara det i henne heta (!!) temperament som är bra i vidare tävlingsträning. Kommer inte gå in på detaljer då text så lätt misstolkas men kan ju säga att lilla söta Razzla inte är en hund jag kommer klara av med ett lillfinger. Det är en hund som till skillnad från många inte kommer vara tävlingsklar under 1års ålder, det är inte det jag kommer lägga den största vikten på så att säga. Razzla kommer utan tvekan på den allra svåraste hunden jag haft.

Å andra sidan
som kommer jag inte kunna få en bättre hund när hon är tävlingsklar! Hittills har hon visat enormt bra träningsvilja av det lilla vi kört. Hon kan stå som ett ljus i fotpositionen, ligga/sitta totalt stilla och allt sånt flera minuter om det är så. Hon har ett enormt fokus! När man lekbelönar sitter hon i leksaken som en pitbull utan tvekan, säger man sedan "tack" så får man den och kan lägga undan den i lugn och ro och hon vänder som ett mynt och återgår direkt till sitt fokus. Helt otroligt!

Hon har ett grymt temperament till tävlingssituationer.

Men resan dit.... vågar man ens se den?

Man är galen som ger sig på en uppfostran till när man väl fått ordning på underbara Makea som numera är helt okomplicerad i stort sätt, och är en helt underbar individ att ha o göra med. Men hennes resa visade sig va bara en mild start på det som väntar. Tur att man kan få hjälp av en man litar på kan det här med enormt mycket hund, för övriga som kommer med sina "jag kan"-tips är ju bara att slänga nån stans, hahahaha.

Tur att hon är helt jävla underbar min lilla Monster-Razzla ♥ :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, fixar du denna lilla "Illern" så ska du få ett JÄTTE diplom av mig. En roligare och busigare hund får man leta länge efter. Men jag får nog börja med diplomet redan nu för klara henne gör du med all säkerhet. Du é ju bara bäst på hundar, kolla bara hur det är med Makea.

Pöss

2010-04-27 @ 11:47:02
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Kul ett extrajobb!!!!!! Men jag förstår att du är helt färdig när kvällen kommer å då kommer även lilla sötnosen Razzla å vill ha "lite" uppmärksamhet ;) ja du har minsann fått å göra, men det är SÅÅÅÅ DU, du kan ju inte bara sitta på en stol å bara titta utan du vill röra på dig å det får du ju nu men 2 underbara hundar som vill göra allt MED och FÖR DIG!!!!! Ni alla 3 kommer att gå hur långt som helst!!!!! Lycka till med allt!!!!!

Massa kramar Linda.

2010-04-27 @ 12:49:11
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0