kan ju skriva lite.

Idag va mitt första jobb som figge på MH. Det var extra roligt eftersom det BARA va aussies som skulle beskrivas, och att jag dessutom visste vilka de var! Över lag trevliga Mh'n och mycket som beskrivaren beskrev nästan alla - "det är ju teflonhundar - allt rinnger av" aussies har ju sällan kvarstående rädslor och sånt och det var det han menade på, även att han menade på att aussie är en jävligt bra ras. Kan inte annat än hålla med :) Älskade hundar ♥ Jag drog skrammel, dumpe, lilla jakten, lekta spöke och pangade med pistolen :) En mycket rolig dag!

Direkt efter det så va det hem i 20 minuter, slänga i sig lite mat och ta med sig hundarna (och lillasyster faktiskt) för Makea o jag hade agilitykurs. Sophie och Razzla satt och lekte passiv (ja, razzla skrek då eftersom hon inte fick vara med o springa, men sen gick det bättre). Eftersom det är tävlingkurs vi går är det alltid mycket klurigheter och sånt. Idag satte vi upp en klass 3 hoppbana som va skitkul! Ännu roligare när Makea är helt underbart grym i den och förutom att hon rev första hindret (fel ansats) så gick hon felfritt! Hon har fått en väldigt säker slalomingång faktiskt idag gjorde hon den med ett blindbyte! Lyssnade kanon på alla kluriga tunnelingångar och knasiga hopp. Mattehjärtat värmde, jag avgudar min blåa hund! 3 gånger körde vi den och förutom rivningar så va det felfritt alla gånger!

Eftersom det blev mycket riv idag så gick vi till alla hinder som var uppsatta i kombination vid sidan av och körde massor av hoppteknik! Då rev hon inte ett enda :P haha. Vi ska köra mycket hoppteknik och börja sätta komando på våra kontaktfält nu när dom blir mer självständiga. Sen är hon fit for fight för sommarens agilitytävlingar :)

Efter 14 timmars (05.40-20.00) non-stop idag så är kroppen helt jäkla död!! Och imorgon bitti tidigt kommer Pernilla för vi ska lägga spår! Tänkt att Razzla ska få lite träning imorron också och lite annat har jag inplanerat. Sen på kvällen kommer jag vara helt död! Vilket jag typ redan är nu :P höhö.

Razzla lever o frodas fortfarande. Damen är jävlarimig så kaxig! Men hon har respekt för mig, men inte för dom andra i familjen :P Inte för Makea heller.. Vette fan va de ska sluta :P Söt är hon iaf ;) Men mycket att bita i, mohaha :) Hon har ett jäkla humör! Men som sagt, söt iaf ;) hahaha! Blri nog en rolig tävlingshund detta! :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Visst måste vi ta en gemensam träning någon dag, då kanske du kan lära mig och Orca ett och annat om agility=)



Livlig och busig Razzla, de gillas!

Kraam

2010-04-19 @ 08:41:30
URL: http://www.tenghede.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

OJJJJ va ont jag har i kroppen idag efter helgens figgande ;) Mitt ena knä har svullnat, å min hälsporre känns av men va fan KUL HADE VI!!!!!

Jag har bensinpengar till dig från igår, du glömde visst det ;) du får de när vi träffas nästa gång, HOPPAS att det blir SNART!!!

KRAMAR i massor!!!!!!!!!!

2010-04-19 @ 13:14:59
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Maria, Rocky & Malte

Mh som är såå intressanta att se- Måste varit hur kul som helst :)

2010-04-19 @ 20:51:15
URL: http://fullspeedforward.se
Postat av: Sabine

Åh va kul å va figurant på MH!Och skitkul att höra berömmet för rasen!Det ÄR en skitbra ras när det blir bra..märk mina ord..när det blir bra hehhee:)



Razzla låter som Yenna när hon va lite..inte respekt för nån annan än mig!:)Även om det är opraktiskt ibland så är det oftast de hundarna som sätter störst intryck på en..

2010-04-21 @ 11:39:45
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: Erica

Hehe ja valpar brukar va roade med att hjälpa till med det mesta ;) hehe även om man vill eller inte.

Hade han klarat platsliggningen(satte sig och la sig). så hade vi fått 174.Men är ändå nöjd för att vara min första tävling!

Ja oficiel blir det nog nån gång snart.

När mina nerver lugnat sig hehe.



Kram



2010-04-21 @ 23:09:11
URL: http://bloggis.se/pokerface

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0