Smockad dag!!

Oh shit denna dagen har det varit ös. Det började tidigt i morse när klockan ringde 06.20. Göra i ordnig mig och bege mig i lugnan ro till instruktörsutbildningens rashelg. Lugnan ro trodde jag. När jag satt där på min spårvagn så hör jag någon säger något väldigt lågt i högtalaren. Tänkte inte mer på det, tills spårvagnen åker åt fel håll! PANIK ringer Hanna och berättar, vet itne vart jag är, hur jag ska komma vidare eller va fan jag ska göra?! Inga spårvagnar går åt mitt håll eftersom det är byte av räls. Det visade sig (efter att ha läst hållplatsskylten) att jag är på Järntorget, Hanna skrattar... Ja men va fan jag är infödd Göteborgare men jag är SÄMST på att hitta, speciellt UTAN spårvagnar. Bestämmer mig för att följa strömmen och folk som går åt ett håll. Det stannar en buss bakom mig och jag o en kille till vänder om o springer dit "vart fan går du??!" haha. Visade sig att han va ersättningsbuss. Pustade ut, "Hanna, jag kommer fram iaf". La på luren och satte mig tillbaka. Bussen stannade en bit bort, jag satt kvar. Tills chauffören säger "jag åker inte längre". MEN WTF????? Hoppar av, har igen ingen aning om vart jag är. Mariaplan visade det sig, hahahaha! Sitter och väntar ensam på en hållplats och hoppas att en annan spårvagn ska komma, helt inställd på att jag kommer behöva vända o åka hem, eller gå fram. Tillslut kommer det en extrainsatt vagn som åker till min hållplats, jag kommer in i tid överlycklig över att Tezze övervunnit teknikens krafter! MOHAHAHA!! Undrar varför Hanna och Frida skrattar så mycket åt lilla mig som är så glad över att ha hittat fram?! Dom påstår att jag borde hitta eftersom jag är ren göteborgare... Förstår inte alls vad dom menar?! Hihi.


Håller mig under dagen uppdaterad av mamma hur det står till i tävlingen för Makea. Hon skulle ju tävla agility med Emelie i kungälv idag. Fick först reda på att Makea började dagen med att spy fyra gånger. Jaha, bara galla men hon blir ju slö efter. Hon äter i alla fall sen. Medans jag sitter där och lyssnar på helt pisstråkig teori om saker som i princip bara är repetition. Får sms uppdatering om att tävlingen drar ut väldigt på tiden. När klockan är 4 så är det snart dax för första starten, agility, vilket betydde att om jag skulle kunna komma dit så kunde jag köra lopp nummer 2 själv, hoppet. Tack vare bästaste bästaste Frida så kunde jag komma dit, på vägen ringer Emelie - Hon och Makea nollade loppet! Wohoo!! En stund senare ringer dom "tryck på gasen, banvandringen för hopp börjar om några minuter". Frida gasar, vi hinner fram, jag springer som en tok dit och hinner med den sista banvandringen, men Makea hade start nummer 9. Av banan, byta skor och låna mammas fleece, folk trodde ju nog jag va rätt störd som kom helt finklädd till en hundtävling.. Haha. Helt slut i hövvet efter hela dagen och med en seg, halvsjuk hund, så körde vi o gjorde vårt bästa. Det var en relativt klurig bana med en hel del blindhinder som jag va rätt säker på att Makea skulle ta, o kluriga tunnelingångar. Makea va jätteduktig!!! Höll ihop bra, något halvlångsam men inte så konstigt. Inte ett fel hon gjorde, till matte gjorde det. En raksträcka avslutade innan sista hindret och bytte riktning till höger, jag skulle ha henne på samma sida hela vägen och bte efter tunneln. Istället tror jag att jag i min ögonvrå ser att Makea är påväg fram till fel hinder (det rakt fram) och tydligen ryter till ett STANNA samtidigt som jag fick för mig att det kanske va ett byte där?! I verkligheten va Makea påväg mot rätt hinder (duktig älskling) men hon är så lyhörd så hon stannar, FUCK! En vägran. Resten går lika gallant som innan och de tre sista hindrerna är felfira. FUCK FUCK FUCK att jag skulle klanta mig. 5 fel blev det alltså där.

Får skylla på att jag va jävligt trött i skallen. MEN med Emelies grymma insats med pinne i agilityklassen så är nu Makea uppflyttad i agility klass 2 efter endast 4 starter!!!! Älskade Pärla!!! Nu jävlar ska vi ha hoppklassen med, 2 pinnar behöver vi där.

Kuriosa: Makea har nu tagit en pinna på varje agilitytävling. Hon har startat fyra gånger och har fyra pinnar! (3 ag, 1 ho).

Är så nöjd med henne efter att dagen började så dåligt för min älskling. Jag kan inte annat än att igen konstatera att min Blåa Ängel har en jäkla tävlingsskalle! Jag VET att hon har det!! :D

Behöver jag säga att jag är jävligt trött??? ;P Haha, men såå nöjd!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

GRATTIS till grymmaste MAKSON!!!!!!!!! Fan va duktig hon e!!!! GRATTIS till ännu en pinne!!!!!!

Jag säger bara: Bästaste TEAM ALBO!!!!!!!!

2010-04-24 @ 20:32:52
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anneli m flock

GRATTIS härifrån också!!! Och jag som tyckte att VI haft en jobbig dag...

2010-04-25 @ 23:36:06
URL: http://www.bloggis.se/winston
Postat av: Frida

Grattis till grymma Makea!



Ses om några timmar!!!Kram

2010-04-25 @ 23:54:14
URL: http://www.tenghede.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0