Tappad blogglust?

Ja blogglusten infinner sig inte riktigt. Kanske för att den lilla lediga tid jag har (när den svarta faran sover!) spenderas på annat. Facebook är jag inne på, där uppdateras oftare så att säga ;) Men tänkte att jag inte skulle glömma av här. Vad har hänt då? Jodå, det händer saker hela tiden. Makea går mest runt och är skendräktig fortfarande... Idag har hon inte ätit alls hittills, men är mer rörlig ute än tex igår. Tråkigt som fan men det går väl över snart ;)

Igår va vi i vilket fall som helst på en tränignstävling. I klass 2 såklart. Med väldigt lite färdiga momentträningar och en skendräktig kossa till hund så åkte vi dit för bara för att testa ;) Och förutom att det helt saknades fart, så va de helt godkänt. 173poäng blev det och ingen nolla och ingen femma - inte ens på våra dåliga moment. Apporten tog hon om än långsamt, nästa gång kanske hon inte tar den alls, det går lixom upp o ner ;) Jag är efter förutsättningarna nöjd och när hon är sitt vanliga jag igen så tror jag poängen går upp igen om allt sitter. Vi ska lixom inte va nere på 170 o trampa, det är inte våran stil ;) höhö. Det jag är allra mest nöjd över är 10an på platsen! Hon låg som en filbunke (efter vad mina ögon i publiken sa ;) hihi)! Det är skönt att den verkar släppa nu!?

Razzla lever o frodas. Hunden är fullständigt galen och fullständigt nonchalant mot Makea :P Kaxar sig gärna mot andra hundar samtidigt som hon ibland är liten fegis och tycker tex damsugaren är asfarlig om den står på fel ställe ;) Valpåldern är ju lite upp o ner. I övrigt är hon fortfarande en väldigt trevlig hund. Ääälskar att jobba, kampar som en galning med allt o alla, gillar folk, gillar hundar - även om hon fortfarande inte är helt beroende av att springa fram till dom (sååå skönt!). Hon är helt enkelt fortfarande en liten pain in the as-valp :)

Under veckan har lilla Raz åkt buss, varit på Backaplan och miljötränat, varit inne i huveröds affären och tränat hemma på mattan :) Hennes miljöträning är viktig då jag vill ha en miljöstark border. Makea har såklart fått hänga med på allt och hon är ju helt oberörd så. Razzla är bra på att tycka synd om sig själv om tex jag går ifrån henne, hon är en väldigt väldigt bestämd tös.

Momenten vi jobbat på inne är sitt, ligg, hakan i backen, början till fotingångar, tasstarget och idag testade vi lite hopp-stå.

Jag bjuder på lite bilder nu så det blir nog med mitt babbel som känns helt osammanhängande ;)

Razzla är rätt kaxig... till höger ser ni hur det är i verkligheten Makea säger ifrån och razzla räcker ut tungan ;)


Och man är ju lite respektlös :)


Razzla försöker fjäska sig in hos Ebba - som var måttligt road.......




Mina sötnosar på köksgolvet - Razzla ligger gärna nära :)


När syster gjorde iordnign sitt reklamarbete och pappa la in ölen i kylen så passade hundarna på att leka med kartongen - den va tydligen jäkligt rolig! (Tyvärr halvkassa bilder, vi skulle ut o fota så det va långa objektivet på)


Makea ville ha kartongen i småbitar och Razzla visst inte vad man skulle göra, men hon gjorde det hon är bäst på - att vara ivägen!! ;)

Idag i spåret fick mamma en klockren bild som visar Makeas apporteringsmarkering - Det får nämligen inte bli bitmärken i apporterna! :) Sötaste Ängel Blå ♥


GLAD älskling fick springa vilt i skogen efter spårslut!


Tack för denna gången. Imorron ska jag figga på ett Mh fullt med aussiesar - DET ska bli roligt!! :D

Kommentarer
Postat av: Jenny J

Gud va söta dom är!! Jaså ska du också ditt? Då ses vi kanske där. :)

2010-04-17 @ 20:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0