Underbara hundar <3

Behöver jag säga att jag älskar mina hundar och värderar dom allra högst?! Behöver jag säga att jag är så otroligt jävla stolt som hundägare när dom sköter sig så jäkla bok-exemplariskt när vi är iväg någon stans?! Behöver jag säga det?

Idag var det dax för instruktörsutbildning. Utbildningen är mellan kl.09.00 och 17.00, alltså en heldag, innomhus, annan miljö, 12 personer och 14 hundar.

Idag hade jag med mig båda hundarna. Dom fick ha var sin bur att ligga i. Razzla va inte ens det minsta berörd av miljön ens från början utan traskade in som om det vore vårt eget hem. Hon busade med Frida's Orca, gosade med Frida och andra som såklart ville klappa den lilla valpen. Hon är glad i alla människor och alla hundar, men även om hon är det så blir hon inte hysteriskt galen och drar till allt och alla. Det är jäkligt skönt!! Hon kampade med Frida och med mig, det är nyttigt med nya personer o nya miljö att kampen finns även där :)

Vi har gått in på valpblocket vilket gör det ypperligt att använda Razzla såklart. Förmiddagen gick åt till teori, film etc. Hundarna ligger helt snällt och sover i sina burar. Inte ett knyst jag hör från dom och i pausen tar jag ut dom på kissetur. Razzla tycker alla hundar och människor är helt trevliga individer men som vanligt så är hon inte högt o lågt o överallt utan går snällt och oberört förbi allihopa när vi går ut med svansen glatt viftandes. Ut o kissa och in igen. Efter teorin är det lunch. Jag och Frida går ut med våra fyra hundar. Släpper dom två aussiesarna som lullar omkring och gör sina behov. Luna och Razzla är i koppel, i raz fall pga de närliggande bilvägarna. Kopplar upp, går in o lägger dom och äter våran beställda lunch.

Efter lunch är det dax för praktik. Eftersom solen lyser på den klarblå himlen bestämmer vi oss för att gå ut på gräsmattan brevid och jobba. Detta ligger i majorna, bilvägar och bostadsområde med tätt förbipaserande.

Makea fick ligga vid sidan av med sol och skugga, och titta på :) Tyst och snällt låg hon alldeles stilla och brydde sig inte om nått som gick förbi. Razzla va den som fick jobba idag eftersom det var valpblocket. I en grupp om 12 personer med 12 jobbande hundar gjorde Razzla inte något annat än va med mig ♥ Hon hade helt ljuvlig kontakt jobbade jättebra och när våran ledare förklarade uppgifterna så la hon sig fint brevid mig, helt avslappnat. Denna lilla pärlan är blott 10 veckor gammal! Precis på dagen! Hon är totalt opåverkad av denna helt nya miljö, helt nya människor, helt nya hundar och med en hel del störning för en så ung!

Jag är helt fascinerad.. Denna lilla ljuvliga varelse sköter sig så jäkla bra!! Helt exemplariskt!

Att Makea sköter sig som en ängel vart vi än är, är jag lite bortskämd med faktiskt! Den hunden är aldrig något problem, gör alltid vad jag ber henne om och gör det med bravur ♥ Hon har varit visningsexemplar sen hon va under 1 år på mina kurser och alltid tagit alla med storm och varenda gång skött sig som ett bokexemplar och kan ligga i mitten av planen okopplad utan problem. Är så fruktansvärt nöjd och stolt över hur hon har utvecklats i mina händer ♥

Att Razzla kanske kan utvecklas/uppfostras/bli åt Makeas håll är ju såklart en dröm. Den lilla "emil i lönneberga" som konstant hittar på djävulskap o hyss i alla former och har eldflugor i brallorna kan vara en sån exemplarisk hund när man vill. Det är ju drömmen som idag visade en glimt av möjlighet :)

Så dagen jag trodde skulle bli lite av en smärre mardröm då jag inte kunde lämna någon hund hemma eftersom huset skulle stå tomt mellan 8-16 blev snarare en underbar upplevelse med en sån bekräftelse om hur underbart okomplicerade mina små pärlor är.

Så detta blogginlägget kanske inte va jätteintressant. Men ibland blir man bara så varm i hela hjärtat över sina hundar att man måste få skriva av sig. Jag som annars själv hatar att läsa "skrytinlägg" gång på gång eller "klagoinlägg" gång på gång. Men ibland när det är nått extra får man unna sig att skriva ett :) ♥


Mina högt älskade galningar! Ni är helt underbara!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt att hundarna skötter sig, alltid lika kul=)

Både Makea och Orca var ju totalt oberöda vid att ligga där de passera, både hundar, barn mindre traktorer mm=) Men jag kan tycka som du man äör bortskämd=), dock får man inte glömma att det ligger en del träning bakom=)=)

Nu är filmen på bloggen!

Tack för idag, Kram Kram

2010-04-13 @ 22:49:53
URL: http://www.tenghede.se
Postat av: erica

Härligt att dom skötter sig så bra ;) Men dom har ju en duktig förare så det kan ju inte vara på ett annat sätt jue :) , Härlig bild på hundarna. Razzla är ju så himmla söt. :)



Kram kram

2010-04-13 @ 23:27:16
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Sabine

Hahah Razzla ser ut som en djävulshund!:)Kul att de vet hur man uppför sig!;)



Då blir det vall ihop i sommar då?:)

2010-04-14 @ 13:12:34
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0