smalt.

Lite långt mellan inläggen kanske, men ni som är på FB följer ju oss där ;)

Allt rullar på. Dagarna går som smör i solsken och jag vet inte alls vad sommaren tog vägen?!

Går upp kl.05.50 på morgonen, jobbar till 4, hem slänga i mig mat ta med hundarna o dra till lokalen. Bygger boxar för fulla muggar till sena kvällar, ibland inte i säng förrän midnatt och sen börjar dagen om tidigt på morgonen. Så ser det ut just nu! I våra fika pauser får hundarna träning i vår hall och igår va vi en timma på kallebäck med andra trevliga aussievänner och tränade tillsammans.

Makea är totalt urfälld, så urfälld har jag aldrig sett henne förut :P Skabbräv ;) Men hon är lika söt för det ;) Ser aningen mindre ut bara :P Är helt galet valpig i sättet fortfarande, efter operationen blev hon det. Väldigt lekfull, jämt o ständigt! Springer som en tok över allt och tror hon ska komma undan när hon ine lyssnar genom att prata och fjäska som en liten skit ;) Älskade älskade blå ♥

Makea är avställd några veckor från lydnaden igen. Något är det som inte stämmer i vissa moment (helt plötsligt) och istället för att köra sönder dom vill jag ha ltie tid att fundera hur vi ska göra :) Annars är hon pigg och glad och är lika valpig som Razzla!

Och på tal om Razzla, det monstret, så har hon många gånger fått mig att nästan ge upp. Hon är en på många sätt otroligt krävande hund (nej, inte bara "bc vill jobba", för det vet jag) och sätter mig i dagliga svårigheter och kräver problemlösningar. Men emellanåt skiner hon till som solen och påminnner mig om varför jag valde just bc ♥

Razzla, även kallad "sprattelhönan" är nu 6 månader gammal (vad tiden går fort!!). Hon uvecklas bra och även om vi har våra svårigheter i vissa sammanhang så blir jag mer och mer förälskad i den fullständigt tokiga sprattelhönan ju mer jag förstår mig på hennes beteenden. Hon är en fullständigt älskvärd individ som avgudar allt! Hon tycker ingenting är tråkigt alls och kommer överrens med allt och alla hittills. Hon älskar när folk vill kela och sitter som ett ljus när hon blir klappad (tills hon tar ett snabbt bett i näsan på personen sen, får varna alla :P). Hon är just nu inne lite i spökålder och den klassiska soptunnan som jämt står på samma ställe är var tredje gång livsfarlig :)

I vallet sköter hon sig bra och är lugn o fin bland fåren. Orädd och lättjobbad :) I lydnaden gör hon stora framsteg! Hon har börjat jobba riktigt bra med sin bakdel i vänstersvängarna (nästan för bra, får överslag ibland ;) haha) och har fin position, även om hon ibland tappar fokus ;) Läggande o ställande faller sakta men säkert på sin plats (egentligen väldigt fort, men jag försöker ta det lugnt :P haha). Platsliggningen gör hon suveränt även om vi lägger 7 hundar på rad. Hon har inget intresse av dom andra, Hakan är till 99,9% fastklistrad i backen även vid störningar och jag står kanske 7 meter ifrån henne och det längsta mellan belöningarna har kanske varit 20 sek hittills, vill inte att det ska bli misslyckat. Men med belöningar ligger hon lätt platt som en fisk i 3 minuter. Apporten har vi inte jobbat alls mycket med och dör har vi väl mer problem, hihi. Mer "ta den fort och döda fanskapet" är leken med apporten :) Men vi ska lägga lite mer energi på den.

Vardagen ska vi inte prata om... men det finns alltid sånna som har det värre ;) Men hon börjar kunna ligga stilla när man pausar från träningen o står mitt i gröten, hon ska ju lära sig att ligga kvar så som Makea gör när jag har kurser, för att snabbt va tillgänglig vid behov av visningsex ;)

På söndag fyller jag 20 år (hua mig..) och det blir alltså megaparty på lördag! Kommer massa släkt och vänner! På söndag ska vi ta oss en välbehövlig brejk från bygget och besöka Liseberg (om vädret inte är uselt) för första gången på 2år! Det blir trevligt :)

Nä, nu är det natten.. snart börjar dygnet om. Men vi lever iaf, så ni vet ;)


Jag och min älskade sprattelhöna ♥ i våras, nu har hon dock växt lite mer ;) Ska se om jag kan ut o fota lite nytt snart.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Den bilden är ju helt underbar!!!!

Jag följer ju dig på FB men går in här å kollar MINST en gång om dan...här får man ju lite mer info ;)

Ha det så bra så ses vi på lördag!!!!

KRAM!!!!!

2010-08-05 @ 11:17:39
URL: http://bloggis.se/Milou
Postat av: Anneli & Clemmie

Stort GRATTIS i efterskott!!!



Himla spännande att följa dig, dina hundar och din nya business.

2010-08-10 @ 13:31:43
URL: http://www.bloggis.se/clemmie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0