2010.

Om en vecka är det jul. Om två veckor firar vi in nya året - och det med dunder och brak! Nyår och Midsommar är två riktiga höjdarfestdagar! Till nyår lutar det åt att jag ska på en sån där snoffsig finmiddag med klänning o skit och sedan full fest! Det ska bli riktigt jävla roligt :D

Satt här om dagen och försökte tänka igenom vad jag gjort detta året. Kom fram till att det var en del som hanns med, även om det inte känns så! Året började med att jag påbörjade min instruktörsutbildning samma dag som Ebba fyllde 5år och därmed samma dag som min Älskade stjärna Razzla föddes ♥ Alltså en av de allra bästa dagarna på året!




världens sötaste stjärna! ♥

Makea hann på några få utställningar visa sin vänstra sida och plocka ett CERT med BIM!

Vackraste Ängel Blå!


Bilen från Göteborg den utställningen ;D

Nån vecka efter det opererades Makea för livmodersinflammation efter det att jag brutit två lägre tävlingar i rad pga att något inte har känst rätt (man känner ju sin hund bäst, och se vad rätt man hade! Hon måste mått rätt dåligt..)

Nästan exakt 4 veckor efter operationen så har jag sparat en klass 2 tävling (fick avboka de andra pga återhämtning) som jag tänkte vi skulle gå in o ha skoj på, eftersom hon inte fått träna alls på de 4 veckorna! Min ängel är sig själv igen och går in och tar översta platsen på prispallen med 185,5poäng! Vi åker till öland och har en urmysig helg och tävlar även där,, men ännu bättre resultat! 191,5poäng och klassvinst och ölands bästa lydnadsekipage! Veckan efter det är vi hemma och i stekhet värme tar vi det sista 1a priset i tvåan på tredje raka, dock lite sämre och med en nolla i protokollet, men vad gör det? LP2 är i hamn och där lägger vi den klassen på hyllan :)

I agilityn hinner Makea bli uppflyttad till klass 2 och i mitten på sommaren, efter operationen, blir hon stel bak och masseras några gånger. 

Vi hinner över till norge och ställa en NAKEN Makea som får en slät etta, och mer än det kunde vi inte direkt vänta oss med den kostymen! haha! Nemo plockar sitt första Norska CERT och vi blir BIR och BIG2! Rolig dag :)

Razzla växer och frodas. Hon är en helt underbar liten krabat som jag älskar högt! Tyvärr utvecklar hon ohållbara beteenden och flyttar under hösten till Iréne ute på landet! Enligt rapporter går det helt ok än iaf, men det är inte enkelt. Känns bra att hon är i rätt händer iaf. Hon är iaf grymt saknad och det är en bit av mig själv som fattas.


Min fina flicka 8 månader gammal ♥ saknaden är oändlig!

Vintern inleds med att jag och Makea kommer på våra tre resultat i klass 2, tvåa i Sveriges hundungdom! Andra året i rad. Sen är når jag slutet på min instruktörsutbildning och når målet med superresultat! Så kul!

2010 - ett år med med och motgångar. Allt händer av en orsak sägs det, vissa har jag inte listat ut än medans andra är självklara! Psykiskt har jag nog varit ganska nära botten, och märker att det inte hjälper att pressa sig själv uppåt! Det blir snarare motsatt effekt. Det kommer nog ta ett tag, och då får det göra det. Jag är helt utmattad psykiskt och när kroppen inte mår helt ok så blir det inte bättre. Men snart så!

Ska köpa gymkort nu, träna som en galning (får väl se hur länge det håller, haha!) och sluta käka godis. Låta mitt hår växa långt och bleka tillbaka det till blont (älskar brun, men till sommaren bleks det fult), en del av det nya som ligger närmast i tiden :) Behöver omväxling i livet nu!

Blir det en till hund då? Jodå... så småningom.

2011 - jag kommer välkomna dig med öppna armar och hoppas att du för mig på livets bättre vägar!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie, Arne & Kitas matte

Underbart att höra att det går bra för dig!

Tråkigt med Razzla, men du löste det säkerligen på ett bra sätt. Jag vet inte hur hon var eller så, men vet att du är jävligt (ursäkta uttrycket =P) duktig med hund o allt vad det innebär och tror därför inte att det berott på dig. All lycka till dig inför kommande år och hoppas att det för mycket positivt med sig =)



MVH. Emelie

2010-12-17 @ 23:50:47
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Gud vilket år 2010 har varit för dig med både underbara framgångar å svinjobbiga motgångar å du är så fantastiskt stark som fixar även de jobbiga stunderna men njut nu av en skön jul och häftigt nyår ;)

MASSA KRAMAR!!!!

2010-12-18 @ 12:36:16
URL: http://bloggis.se/Milou
Postat av: Nadia

Ja vilket år Tezze!! Skönt att du mår bättre nu och att 2011 ser ljust ut.



Kram på er

2010-12-18 @ 22:02:48
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0