en evig vinter?

Det ligger runt nollan. Ner från den gråa himlen faller det stora blöta snöflingor. Ibland känns vintern ganska evig? eller..?

Ikväll har vi upprop i aulan med kurserna på CDF. Alltså drar dom igång nästa vecka. Bara att trampa ner halvmetern som ligger där. Lär ta någon vecka bara det. Kul o träffa både nya och gamla elever igen :) Själv ska jag och Makea gå tävlings gruppen i agilityn och lydnadsklass 2-elit. Ska bli härligt att komma igång! Även om starten i agilityn verkar bli framflyttad två veckor, just pga snön. Detta har nog sällan skett tidigare? haha.

I förmiddags va jag o Makea i stallet och körde igenom lydnad. Fan va bra hon gick ♥ Alla moment satt såå bra. till och med platsen med gömme låg hon i alla fall 2minuter utan att jag gick tillbaka o belönade. Får hoppas att framstegen håller i sig i det sammanhanget! Tävlingsåret med den Blåa hunden kommer bli så kul! LÄNGTAR tills allt drar igång på riktigt!!

Mycket planering ligger för året fortfarande. Jag tror jag kommer flytta fram Makeas parning ett år. Mycket för hennes egen mognad, det händer mycket hos henne fortfarande och tar fart rejält först nu. Det känns bra att vänta ut henne då. Hon är ju fortfarande väldigt ung så jag behöver ju inte ha bråttom av den anledningen. Men det känns kanske lite bättre 2011 tycker jag. För många saker. Hane är näst intill bestämd, så där behöver jag ju inte leta nå värst iaf :) En liten tik ur den kullen hoppas jag kunna ha kvar i familjen. Det är ju en kombination som jag tror kommer bli asbra! Om jag inte har möjlighet att ha den själv (blir tungt med tre unga hundar, så nää!) så ska mamma ha den. Mamma som vill komma in i hundlivet fick ju ingen vidare start med Ebba. Och mina kan hon inte låna, Makea är för "mammig" (ja, mig då.) och den svart-vita kommer nog ingen få röra alls :P haha. Mamma själv vill ha en valp av Makea, därför är det suveränt! Då är den ju fortfarande "min" :) Det kommer bli TOPPEN! Så lilla mor får hålla ut lite till och bygga på sig kunskap :) Förhoppningsvis har jag hunnit få heltidsjobb och flyttat också.

Fick en tjockt paket på posten idag. Från Tina Landén (makeas uppfödare) stod det på baksidan. Jag såg nog ut som ett ? men när jag öppnade det så blev jag glatt överraskad! I Det låg ett litet brev och ett halsband med två brickor där det står mitt o makeas namn. SÅÅÅ fint ♥ Tack IGEN Tina!!


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Så bra att du inte bara gör nåt förhastat utan verkligen tänker till ordentligt först!!!!

Många hade kanske tagit en kull på Makson bara för att, men du tänker mycket längre....

Du längtar inte nåt nu va?? ;)

Ha det så bra!!!!

2010-02-25 @ 19:23:38
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anneli m flock

Jag har sagt (nåja, skrivet då) det förr - för att vara så ung är du så otroligt mogen och inte minst målmedveten. Så stolt din mamma måste vara över dig!

2010-02-25 @ 23:46:19
URL: http://www.bloggis.se/winston

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0