...snö...



Mer snö kommer nu, jag är faktiskt en snö-älskare, men även jag längtar till våren. Enklare att gå ut o träna utan att pölsa omkring i snö och hasa sig fram till ett fotgående. Så, till och med jag tycker att; snart kan det räcka. I Mars ska det försvinna, mars är en månad där våren ska börja titta fram. Men än är det inte mars.

Igår tog jag med mig träningsväskan o den blåa fläckiga hunden ut. Vi tog en promenad på en timme och stannade på vägen hem på våra SKOTTADE fotbollsplaner. Skottat, men lite halt. Makea var jätteduktig. Inget mer att tillägga. Platsen pep hon lite i men va sen tyst. Rutan satt bra och apporten kunde hon bemöda sig att springa tillbaka med. Inkallningen ok, FF ok. Fjärren är fin!

I fria följet har vi jobbat lite mer med sidförflyttningar och vändningar på stället. Allt sitter bra förutom steg åt vänster. Jag är så klantig och har lyckats trampa på henne ett par gånger vilket gör att hon just nu inte håller position. Men vi jobbar vidare! Höger sitter SÅ BRA! Såväl bakåt, men backa kan hon ju ;)

Imorse körde jag pappa till jobbet, bilen skulle va hemma för att köra mamma till rtg senare vilket gjorde att jag kunde åka till stallträningen! Wohoo!

Sittande i grupp gjorde vi för första gången, inga problem :P Gick tillbaka några gånger o berömde, inte mer med det. 3 minuter tror jag det blev. Platsen låg hon faktiskt BRA! TYST o STILLA!!!! Största framsteget ever. Ibland tror jag att hunden jäklas med mig - hon VET när det "gäller". Hemma kvittar det. Hmm..

I vilket fall så gick jag och belönade emellanåt, vågar inte släppa henne helt riktigt. Rutan satt perfekt idag, fjärren med. Lite tapp i fria följet vid de längre sträckorna dock. Inkallning bra. Apporten gick ok, travade in oftast men jag är bara glad att hon TOG den i munnen alls - det var ju 4 apporter som inte var våra! Under hösten/vintern har hon ju vägrat ta andra apporter, en jävla dumhet som hon fått för sig då det ALDRIG varit problem innan över huvudtaget! Hoppas det är på väg tillbaka. Så har vi kanske ett problem ur världen ;) haha

Ett hopp över en hästhinder blev det ;) Gick bra, som alltid. Blev lite hopp-apport med, men där e aldrig några problem.

Körde lite trix efter också :)

Vi har haft två härligt glada lydnadspass. Det känns att hon är på G och det hela med tävlingsstart hänger på platsen, som det egentligen hängt på hela tiden. Alla ska vi få motgångar, platsen är vår största. Synd att det är just den för det går ju bara inte att missa den om man ska ha uppflyttning.

Ja, sen va det att köra mamma till magnetröntgen på mölndal. Jag har varit personlig hemhjälp i två veckors tid (kan man begära antsällning o lön för det tro? :) hihi) då mamma inte kunnat gå alls. I början gick det att krypa runt men inte senaste veckan heller. Ischiasnerven har hamnat i 100% kläm emellan två kotor där ett nytt diskbråck uppkommit. Ett rent helvete för henne, väldigt mycket värre än smärtan o diskbråcket hon opererades för i augusti, enligt henne själv, och som vi förstår..

Efter 4 resor till akuten - o hem igen med starkare smärtstillande, och sprutor in i benet. Har inget blivit bättre. Det va lite jobb att få henne till rtg idag, väl där undrade dom vad hon gör där, hon kan ju varken sitta alls eller ligga stilla. Mer smärtstillande o in i tunneln o ut med det vi visste - Stort diskbråck. Vidare till akuten - igen. Där hände inget mer innan jag åkte hem 4 timmar senare o pappa åkte dit istället. Dom pratade om att lägga in henne, vilket jag tror hon hoppas, liksom jag, så dom verkligen börjar agera! Operation står väl på schemat o få dom bara det gjort är ett stort steg taget. Jobbigt för oss alla här hemma o inte minst för henne själv som inte kan röra sig utan att skrika.

Nu hoppas vi på det bästa, speciellt eftersom innan hon blev såhär dålig hade hon i smyg anmält Makea till utställningen i malmö + bokat hotell!! BÄSTASTE MAMMA ♥ Hoppas nu bara att det blir en mor-dotter tripp som tanken va.



Förresten kom mitt "leg" som B-figge på MH i veckan. Och i slutet på mars ska jag figga på ett MH fullt med finaste AUSSIESAR!!! KUL!!

NYA bilder på sötaste köttbullen som i tisdags blev två veckor:

Nog kan det bli hund av denna med! :)

Står mest mellan FÄKTA och RAZZLA... beslutsångest - tur att det är några veckor kvar.

Kommentarer
Postat av: erica

Härligt att lydnadspassen går bra :),

Och vilken härlig mamma du har som bokat och anmält , Hoppas hon blir bättre så ni kan åka .

Kram erica

2010-02-18 @ 21:45:18
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Kennel Pousoda

Hej Nya bilder på valparna

www.vallgaren.se

2010-02-18 @ 21:47:54
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Stackars din mamma. Har själv problem med ryggen men inte så. Måste vara ett rent helvete. Men vad duktig du är som tränar så flitigt. /Anki

2010-02-18 @ 21:57:53
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Pernilla

Vad gullig hon är den lilla!!

2010-02-18 @ 22:14:50
Postat av: Carina, Fonzie & Tierra

Stackars stackars din mamma. Måste kännas för jxxxligt att inte kunna göra nått. Jag tycker Razzla är ett häftigt namn :-)

2010-02-18 @ 22:28:54
URL: http://www.lerlycke.net
Postat av: Gittan

Razzla är ju himla käckt!



hälsa paparazzi så himla mkt...Jag hoppas hon kommer att få hjälp & lindring. Stackars henne. Er träning är suverän,inte mkt att kommentera.

2010-02-18 @ 22:56:00
Postat av: Maria

Nämen vad kul att du ska skaffa en till hund & dessutom en BC! Vilken kennel köper du från?

2010-02-19 @ 13:46:43
URL: http://fullspeedforward.se
Postat av: Anneli m flock

Åh, en sån söt liten köttbulle!!! Hoppas hon får ett kul namn - kanske blir ett annat än de två du har...



Håller tummarna för att din mamma får hjälp. Det måste vara fruktansvärt att ha så ont och inte kunna göra nåt. Vi ses i Malmö (tror jag) fast jag ställer inte Clemmie. Tycker det är för stort och stökigt för min rödluva, som bara hunnit med en utställning då.

2010-02-19 @ 15:17:49
URL: http://www.bloggis.se/winston
Postat av: Sandra

Härligt att läsa om lyckade träningar! Mindre härligt att läsa om din stackars mamma... Hälsa henne så gott och jag håller tummmarna för att hon ska få ordning på detta fort!

2010-02-19 @ 16:05:12
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sabine

Jag va ett tag inne å att kalla Daisy för Ekta istället.Det uttalas äkta.Det är ju också lite häftigt o assar med Makea..hihi



Tråkigt med mor din.

2010-02-21 @ 22:44:57
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0