Som jag trott.

Ja det blev lite som jag hade kunnat tro, en del invändningar. Sen tycker ju jag inte att man inte ska få lov att testa på andra raser utan att tycka att, i detta fallet aussien, är kass! Men, det är lätt att gömma sig bakom internet som ni många säger, just på grund av att folk inte vågar stå för det dom säger.

Jag tar dock inte åt mig någonting alls utan är lika glad för det ;) Vissa folk har ont av andras framgångar helt enkelt ;)

Lilla "namnlös", som fått smeknamnet "Nollan" efter No Limit.. Haha kan lätt misstolkas, hon är långt ifrån en nolla det lilla knytet ;) Hon är en vinnare! :D 1 vecka gammal är hon idag, 1 down - 7 to go! Fick en söt MMS bild av uppföadaren igår på mamman och alla ätande bebisarna, så söta! Fler bilder till bloggen kommer i veckan tror jag :)

Jag har börjat göra en liten planering, eller vad man ska kalla det, som jag i första hand vill "lära" min valp. Det är så väldigt mycket små detaljer vi ska gå igenom för att lägga den allra bästa grunden för min tävlingshund, mycket som jag vet att jag missade med Makea tyvärr :P Det kommer dock bli väldigt lite alt. ingen momentträning. Jag har ju faktiskt långt ifrån bråttom till tävling då jag har Makea i full gång! Grunden är absolut nummer ett nu!! Och valpträning i all ära, det är jättekul att få lägga den perfekta grunden till den blivande tävlingsstjärnan! MEN det är roligast när den blir vuxen, får tävla och träna på riktigt! ♥

Makea fick lite lydnad igår. Och hon gick jättebra!! Apporten lekte vi med på många sätt och den gick fort! Till och med Nemos apport tog hon i ett naffs o sprang! Ibland klickar det till där uppe ;) haha. Liten plats med gömme och alla moment utan hoppet gick vi igenom. Fast inte på tävlingssätt på de flesta utan i inkallningen så styrkte vi ställandet som hon börjat slarva lite med. Så där la vi mycket tyngd lekmässigt och i fart men aldrig inkallningsvis :P

Tror förresten att Razzla leder namnförslagen, med flertalet röster via sms och facebook! Sky och Fäkta har sina röster och någon på Puma. Att hitta nått passande från Twilight hade varit kul, men svårt! Tanken slog med flera gånger att stamtavlenamnet skulle bli The Twilight Saga. Men No Limit är ju lite kaxigt så det slutade med det ändå.. Kanske blir tema namnet på någon eventuellt blivande kull i framtiden Twilight, om jag inte går i bokstavsordning (som jag tänkt).

Razzla är det namnet jag själv är inne på mest just nu. Dels för att båda hennes föräldrar har "Z"-namn, vilket är lite kul, och dels för att det lätt går att bryta ner i Raz med tanke på träning, Makea heter ju oftast bara Kea i min mun i träningssammanhang. Problemet med namnet tycker min familj är att det inte går att lägga till snyggt "-son" efter, så som Ebbson och Mackson brukar kallas här hemma ;) Dock ett rätt litet problem men mamma o pappa tar det på allvar ;) haha. Razzon blir lixom sådär :P Dom får väl komma på nått annat istället ;)

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Visst är det konstigt att det finns så mycket åsikter om allting. Se det ändå som ett plus. Alla måste se dig som viktig. Jag tror BC passar dig superbra. Razzla är också kanon tycker jag. Jag som trodde det var Makeavalpar på g? Men det kommer väl. Kramar från Arelid

2010-02-09 @ 13:03:10
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Sandra

Sju veckor kvar till bebisleverens har vi båda två då ju!!! El tja, min leverenstid är väl lite mer flytande och ospikad, men ändå! :-)



Ser fram emot att få se den lilla svartvita! Vart kommer hon ifrån för uppfödare?

2010-02-09 @ 14:49:52
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Jenny o Vixhen

Oj här har man missat, vad kul med en liten valp ;0)

Razzla låter jättebra tycker jag!

Knepigt det där med att man tydligen inte får byta ras. Det var helt nytt för mig ;0) Man lär ju sig otroligt mycket av att ha hundar av olika raser.

Lycka till med den lille!

2010-02-09 @ 16:21:54
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Sabine

Då vill jag ha Edward om du ska ha en twilight kull,så man kan få han nån gång..hahahhahaha skoja

2010-02-09 @ 16:58:45
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: Felicia

Hej brukar titta in här ibland :) BC verkar nog rätt för dig. Ska jag nånsin skaffa en mer "krävande" och arbetande ras blir det högst troligt en bc! Men just nu har jag min allra första lilla hund, en 10-månaders shetland sheepdog, som är alldels perfekt för mig! :D (men ja, i framtiden kan det kanske bli rasbyte, vem vet? :P Man vill ju prova)

2010-02-09 @ 21:55:58
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

fasen också,tik vill ja ju ha.Då får det bli en Victoria...påminner mer om mig hahaha,kan kallas för Vicci :)

2010-02-09 @ 22:18:25
Postat av: Sabine

Och den kommentaren va såklart från mi :)

2010-02-09 @ 23:19:09
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: Nadia

Gisses vad spännande Tezze!! Kommer bli en fröjd att se vad det blir av lilla "Razzia" kolla bara på underbaraste Mackson.



Har börjat få skuldkänslor för stackars bollen som kanske fryser...

2010-02-10 @ 18:43:15
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Frida & Orca

Jag röstar fortfarande på Fäkta även om Razzla är fint=)



Mennyfiken här, vill höra vad det är för kennel?:D

2010-02-10 @ 22:54:34
URL: http://www.dogsandme.mono.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0