Lilla Pärlan :)



Igår gick jag och Sophie en härlig långpromenad med hundarna, ca 1½ timme med en galet springandes blå hund ;) Är fortfarande förvånad över att hon inte har fyra ben i gips :) Sen hann jag inte mer än hem o hämta träningsväskan så kom Bianka och Sanna hit med hundarna, vi körde lite lydnad vid ishallen, där det finns ett litet hus att gömma sig bakom med. La först alla hundarna en plats och gömde oss. Jag gick tillbaka två gånger och Makea låg bra. Senare körde vi en till på 3 minuter och då gick jag inte tillbaka alls, tittade fram bara. Hon låg snällt kvar. Det känns som platsen kan sätta sig bra, men tror hon kommer ha svårt i andra miljöer, ska försöka komma ut o träna det på olika klubbar mer.

I övrigt gick min lilla Pärla som en klocka! Rutan satt HELT perfekt!!! Klockren 10:a! Fria följet hade hon bra attityd och helt ok position för att vara henne, inte så växlande iaf. Gjorde lite stegförflyttningar med henne och höger och bakåt går riktigt bra, vänster blir helt klart bättre men det är lite jobb kvar där. Hon håller bra position i förflyttningarna och jobbar för det mesta fint i sidleds, precis som jag vill ha.

Apporten va typ tillbaka där den va innan, dvs inte speciellt bra ;) Men vi jobbar på, det är helt klart ett moment som aldrig kommer bli Makeas vassa! Inkallningen utvecklas fint, ska träna lite mer på ställandet, men det är inget större fel på det. Vissa moment kan det helt enkelt finslipas i en evighet på :)

Vid halv 3 kom mamma förbi och tog med sig Makea hem, då hade hon varit ute sen strax innan 11. Blev lite kallt för henne men hon hade sitt täcke på sig på lydnadsträningen. Jag själv kom in vid 4 efter 5 timmar ute i snön! Sååå härligt men sen var jag riktigt trött. Efter en god kalops till middag och en varm härlig dusch så var det soffan som gällde hela kvällen.

Idag har telefonsamtal till bolagsverket och skatteverket drivit mig halv till vansinne med alla sina olika svar på mina frågor och funderingar. Jag och E-L ska nog hitta rätt i denna djungeln så småningom så allt med företaget blir rätt fixat :) Makea sover som en stock efter två långa träningsdagar så idag blir nog bara en härlig långis lite senare, vädret är ju itne så jättefint :(

I veckan väntar träningar i både lydnad och förhoppningsvis agility som jag fick massa nya tips på efter jag såg halva filmen. Sen ska det bli lite utflykt med Pernilla och en föreläsning på västra djursjukhuset :)


Ha en härlig vecka


Kommentarer
Postat av: Jenny o Vixhen

Låter som en härlig träningsdag! Ja, det där med apporten håller vi åxå på att traggla just nu. Tydligen så är det "väldigt" svårt att galoppera fort med metall i munnen ;0)

Ha det

2010-01-18 @ 13:46:13
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0