Mål för det nya året?

Kollar runt på alla bloggar där folk så duktigt satt upp nya tränings/tävlingsmål. Egentligen ville jag inte skriva ut några mål pga att jag lätt känner mig misslyckad om målen inte uppnås, men kom själv på att att va fan gör det om man inte lyckas med några töntiga mål för ett år? Det kan ju komma saker ivägen, heltidsjobb, sjukdomar, skador och diverse saker som gör att man helt enkelt inte hinner med så mycket träning och tävling som man velat. Och jag lovar, ett jobb går långt före att bli uppflyttade i tävlingsgrenar! Samtidigt behöver jag mål, för att peppa mig själv och för att faktiskt ge mig ut o träna över huvudtaget. Hade jag inte varit tävlingsintresserad hade jag inte tränat alls, och till det hör att jag då hade skaffat mig en annan ras ;)

Så vad har jag för mål då? Alla mål är inte tävlingsmål men minst lika viktiga för det, fungerar man som team inte ihop i vardagen eller har kul på träningar så blir det inga bra resultat.

Tävlingsmål med Makea 2010
LP2
Start Lk 3
Uppflytt högre bruks
CK på utställning
CERT på utställning (från bruksklass?)
Uppflytt Agility klass 2
Uppflytt Hopp klass 2
Genomgå Korning

Träningsmål med Makea 2010
Trygg platsliggning
Hitta den rätta attityden i lydnaden (på god väg!)
Inget pip på lydnadsträning
Belöna endast rätt beteende
Fler freestyletrix
Träna in riktigt kryp
Ta tag i vardags"problem"
Bättre hoppteknik i agility
100%-igt slalom

Listan med träningsmål kan göras lång, men detta är det vi verkligen ska ta tag i. I lydnaden känns tävlingsmålen inte alls avlägsna, men allt är beroende på platsen. Ja apporten är också en del vi har att jobba på, men den ser ut att lossna sakta men säkert. Viktigast av ALLT är VI som TEAM, det är VI som ska fungera tillsammans och inget annat. Tävlingsmålen i brukset känns inte avlägset alls, men allt är beroende på hur man blir bortlottad i tävlingar o sånt.

Nu är detta endast skrivet för att jag ska kunna gå tillbaka och kolla, alltså för min egen skull.


Kommentarer
Postat av: Andrea & Forrò

låter bra tycker jag :D ni e grymma ni!

2010-01-03 @ 10:46:47
URL: http://forrothetoller.wordpress.com
Postat av: Sandra

Låter som utmärkta mål det där!



Precis som du så tar jag inte så allvarligt på de mål jag sätter upp och blir inte speciellt besviken när de inte uppfylls. 2009 tror jag inte jag klarade mer än ett par av alla mål jag hade, men så tog graviditetskoma och bilkrock upp ett helt halvår så jag skäms inte. Och 2010 lär jag väl inte ha mindre att skylla på... ;-)



Syns om ett par dagar!

2010-01-03 @ 19:26:00
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0