MyDog 2010 och eftersökshund!

Nu är MyDog 2010 slut... Det går så jävla fort dessa dagarna, o så är det så långt till nästa! Kul har jag haft iaf och blandade framgångar under dagarna!

Fredagen ställde jag Nova, en supersöt tollar-tjej som inte är utställd förut. Hon kom 4:a i öppenklassen av 8st tikar, det är ju jättebra för henne!

Lördagen hade jag främst Pernillas Harry och Sandras/Andreas Svansa. Fina Harry gick det faktiskt lite oväntat bra för. Han kammade hem segern i juniorklass med CK och i hanhunds konkurrensen placerade han sig 3:a efter två amerikanska importer! Det är starkt jobbat av en hane på 13 månader!! Med Svans låg fokuset på att slippa passen!! Och inte ett pass-steg hon gjorde! Hon travade så fint så! Duktig Svans!! Hon kom 3:a i unghundsklassen med HP. Ge tösen lite tid så kommer hon bli jättebra tror jag :)

Sen fick jag Makeas syster Tequila (CK i öppenklass) i bästa tikklassen och där placerade vi oss som 4:a. Efter henne va nog hundarna slut för min del den dagen och jag o mamma gick runt o shoppade lite. Tog mycket foderprover och information då jag letar efter ett nytt foder till båda hundarna här hemma. Kollade lite på finalerna med Hanna också innan hemfärd vid 5-tiden.

Lika tidigt på söndag för att ställa aussies igen. Idag fick jag ställa Harrys pappa Egon. Han va lite trött o mammig men 4:a i öppenklass hanar blev han :) Saga fick en tvåa i unghundsklassen, outvecklad va anledningen och det är sant. Hon är inte gammal så det kommer med tiden :) Hon är superduktig i ringen och står o går som ett ljus :)

Efter det fick jag hoppa in med Kissy (Ck i bruksklass) i en stor bästatik-klass, där blev hon oplacerad. Sen fick jag Silly i uppfödargruppen, vilken fick HP och blev bästa uppfödargrupp!

En jäkligt rolig helg om man ska summera!! SYND att den är slut :( TACK ALLA för en rolig helg och TACK för alla snälla komentarer och fina hundar jag fick äran att visa - det är verkligen superkul!!!




Idag när jag kom hem hade tydligen Makea varit till nytta på förmiddagen. Polisen hade stått i skogen varav mamma gick förbi med Makea, som drog näsan i backen och va ivrig att komma in i skogen. Polisen frågade om hon kunde spåra och om hon i så fall ville hjälpa dom. Det var blod i snön och dom skulle leta efter källan. "Visst" sa mamma och hämta sele och lina. Modigt av lilla mor som inte vet alls hur Makea spårar eller någonting :) Makea, som tar ALLA uppgifter på absolut största allvar stack som ett spjut i spåret! Enligt mamma jobbade hon på ett sätt hon aldrig har sett innan, så fruktansvärt intensiv och konsentrerad, samtidigt som hon va såå het och släppte inte näsan från backen en millisekund utan drog andetag genom läpparna. Makea gick helt perfekt och hittade inälvor efter ett djur. Ingen päls eller kropp så Polisen trodde det var en människa som skadat o slaktat ett djur där. Hemskt!!

Hur som hellst så frågade han om Makea va en eftersökshund. "Nää,, men jag vet att hon är sån där viltspårschampion" svarade mamma. Polisen tyckte Makea va en otroligt bra spårhund som absolut skulle bli en eftersökshund för hon kunde va till så mycket hjälp! Inte varje dag man får sånt beröm av farbror polis! Gud va jag älskar min hund, hon äger ju! Så roligt att hon kunnat hjälpa till när det faktiskt va på riktigt, i en riktig situation och för polisens skull.


Mattes pärla som är så otroligt bra!! Såå stolt att hon kan prestera perfekt i en sån situation där det verkligen är till nytta och dessutom när inte jag va förare!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så häftigt med eftersöksarbetet! Kul att det funkade så fint med henne och det är alltid roligt när ens hund får beröm av andra.



Jösses vad du måste ha legat i på My Dog och visat hundar. Duktigt jobbat! Fick aldrig riktigt chans att prata. Aussieringen krockade hela tiden med mina starter i agilityn. Grattis till så fina resultat, speciellt CK:t med Harry.

2010-01-10 @ 21:38:09
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Lisa

Åh vad kul med ett "riktigt" uppdrag sådär. Duktiga duktiga Makea!!

2010-01-10 @ 22:07:18
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Vad häftigt med ett uppdrag på riktigt! Du är duktig på att visa hundar Terese. Förstår att du hade mycket att göra med alla uppdrag du får. Ha det gott. Kram Anki

2010-01-11 @ 07:39:25
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Anneli m Winston o Clemmie

WOW, vilken hund du har (...och mamma, som vågade testa henne)!!!



Kan man möjligen boka dig som handler till WDS i Danmark?

2010-01-11 @ 10:44:00
URL: http://www.bloggis.se/winston
Postat av: Sandra

Coola Makea som spårar i skarpt läge sådär!! Och coola morsan som ens vågar testa inför polisen! :-)



Tack så jättemycket för att du visade Svansen på lördagen! Du är superduktig! Jag tror du har rätt, med mycket tid att mogna kommer hon kunna hävda sig på allvar!



Kramis

2010-01-11 @ 19:07:20
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Anonym

Vilken cool och duktig vovve du har=)



Kram

2010-01-12 @ 18:37:47
URL: http://www.dogsandme.hundbenet.se
Postat av: Sara

Haha, så roligt!! Snacka om att ha flyt, att stöta på en polis i arbete och i behov av hjälp bara så där. Det händer väl aldrig.. Duktiga Makea!!! Hon är så jäkla grym. :D



Vi hörs.

2010-01-12 @ 19:26:06
URL: http://aymik.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0