Torka



Har just nu en väldans bloggtorka! Vi tränar på som vanligt och allt går faktiskt bra. De senaste dagarna har vi kört lydnad, där de sämre momenten gått bättre. Vi har kört lite lite agility, vill inte köra för mycket när det är så kallt, men det är inte så farligt halt tycker jag, Makea har riktigt bra fäste i snön. Det går i alla fall framåt även på agilityn där vi tränat slalomingångar och "staket", jag har väl mest tränat mig själv på att hålla rätt position vid staket-träningen och hålla kroppen i samma riktning. Det gick rätt bra igår faktiskt ;)

Vi har även spårat lite, det går jättebra. Hon har saktat ner i spåret, vet inte om det beror på snön, men det är inget negativt iaf ;) Pinnarna plockar hon in till 99% och ibland kommer hon ut på viltspår men utan att släppa det vanliga spåret.

Annars gör vi väl inte så mycket, går många härliga långpromenader när det väl är snö :) Idag tränade vi rapportskick i skogen med mamma. Det gick faktiskt väldigt bra, GRYM fart åt båda håll och idag blev det även längre skick, med dold mottagare :)

Ja som ni märker så är det inte så mycket att skriva.. Vi tränar allt möjligt och allt går bra, haha.

Nästa vecka åker jag till kalrstad. Först två dagar hos Agneta för massa lydnadspepp och härligt tjöt! Sen en hel del dagar hos Emelie med en hel del att göra med kan jag gissa ;) Och nästa söndag är årets första tävling - agility. DET ser jag fram emot enormt mycket och agilityn är en stor del till varför jag längtar till våren även om jag älskar snö.

Jag hoppas snön får ligga kvar en bra bit in i februari, sen kan våren få börja knacka på dörren :)

Ha det så bra allesammans!


Galenpannan för snart två år sedan Älskling ♥

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sötaste trollet i snön längst ner!!!

2010-01-21 @ 15:56:27
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Nadia

Vad duktiga ni är! Jag och Nea har inte tränat alls sen i november, är hur sugen som helst men orken är som bortblåst...



Sötaste Mackson!

2010-01-21 @ 19:24:33
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tycker det verkar som om ni tränar hur mycket som helst!! Ska ni tävla nästa helg så: LYCKA TILL!!!!

2010-01-23 @ 19:15:26
URL: http://bloggis.se/Norton
Postat av: Emelie

Jag tänker ochså litte så, att om man har riktiga tävlingsambitioner så skall man starta tidigt m.m men jag tror att, iallafall Lizzi, behövde få vara valp litte längre.



Hahaha hon är fortfarande valpig & jag håller på att bli galen, kommer antagligen inte ut på lydnadsplanen på några år =P



Nästa hund blir ju antagligen en brukshund, en hund som behöver mycket hjärn gympa & som älskar att träna så då blir det ju mer saker men jag kommer nog ändå inte lägga lika mycket press på att allt skall vara perfekt m.m



Jag tror jag sett en bild i din gammla blogg där Ebba gör en slags volt, riktigt coolt!



/Emelie

2010-01-23 @ 20:12:33
Postat av: Sara

Haha vilken söt bild.



Kul att allt går så bra för er! Längtar tills Kimya är sådär.. 2,5 år. ;)

2010-01-24 @ 22:54:41
URL: http://aymik.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0