Träning


Idag träffade jag Gittan på klubben för lite träning. Frågade Sophie om hon skulle hänga med och fick faktiskte ett "okej" - kors i taket! Så hon och Ebba följde med och tränade. Det är så tråkigt att träna själv, men när man är på klubben med flera så blir det aningen mer tändande. Makea gick helt ok faktiskt. Gittan komenderade mig igenom hela klass två. Fria följet va helt okej, att hon ligger lite för långt fram är jag medveten om men i övrigt va de bra. Läggande inga problem. Inkallningen va helt okej med! Med apporten som va stor, tung och inte hennes, SPRANG hon tillbaka med - wohoo!! Att hon sedan gjorde startskall brydde jag mig inte om alls, det hör till ovanligheterna och nu va ju belöningen för att hon gjorde själva momentet korrekt! Duktig tös!

Rutan va idag inge problem. Tränade den lite innan vi gick igenom med komendering, då gjorde hon två missar, ena mot konen som stod brevid och andra till Sophie och Ebba som lekte. Men alla andra va jättebra! Från varierande avstånd :) Nöjd Tezze!!

Hoppet va ju inga problem, men det har det aldrig varit. Hon kommer lite nära ibland med slår otroligt sällan i hindret. Så ja, finslipa går ju men det är i övrigt är det inget att klaga på alls!

Fjärren,, åh denna fjärr! Jag har en hund som inte flyttar sig en millimeter åt något håll!! Den har verkligen blivit bra! Idag va hon dock lite seg i uppsättandet, men det brukar hon ju inte vara så..

I platsen la jag Makea i en ytterkant, Gittans två i mitten och Ebba o sohpie på andra kanten. Platsen blev nog iaf 4-5 minuter lång och jag gick tillbaka och belönade två gånger. Emellanåt hördes liite pip men inte alls i den grad som jag trott. Hon reser sig i alla fall inte ;)

Summan av träningen va att en låga med hopp tändes ändå. Får jag bara henne trygg på platsen så är hon startklar. Men jag tänker träna den mer och få till den bra innan jag utsätter henne för tävlingsmiljön, risken är ju stor om jag går ut för tidigt att vi får ett hejdundrandes bakslag! Och det vill jag inte. Så bråttom har jag ju inte!

Lite taggad blev jag av att träna mera och jag längtar till de riktiga träningarna kommer igång. Vi ska börja kolla lite mer på lägre-momenten också och se om vi inte kan bege oss ut på en sån tävling till våren kanske.

Vi satte fram lite agilityhinder och ett slalom också. Makea skötte sig jättebra där, så där har jag inget alls att klaga på ;) LÄNGTAR till tävlingen i karlstad nu!!!!

Ebba va jätteduktig med Sophie och fick nästan inga ärovarv alls, det är starkt jobbat av buhunden! haha ;) Den lilla är rätt snabb i agility också när hon är på det humöret! Synd att hon är det så sällan ;)

Nu ska jag titta på en agility film jag fick i julklapp. En underbar

 

 

 film från Greg Derrett! Jag och Makea ska kicka some ass i vår o sommar på agilityplanerna! :D Så nu gäller det att ligga i och lära mig mer om handling!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0