Vad gör vi?


Lite torka vart det här. Jag har gått o blivit sjuk. Först morfar på julafton, sen kom spohie, pappa, mamma och nu jag. Det verkar vara en årlig sjukdom för jag va sjuk sista dagen på MyDog förra året och några dagar efter det :) Inatt somnade jag inte förrän vid kl. 4 på morgonen, och då hade jag dragit ut stackars blå halv 4 för en snabbkiss så jag fick lite luft för att somna. Vaknade strax innan 9 igen och fick alltså inte så många timmar. Hoppas på mer sömn i natt, för nu lovar jag er att jag är TRÖTT!! Snöar gör det för fullt och det är -10 grader.

Makea, som stackarn inte fått göra nått på någon vecka, började smått klättra på väggarna och bli lagom irriterande som kastade diverse leksaker i ansiktet.. Eftersom jag helt enkelt inte orkat ta tag i lydnaden eller nått så fick hon lite klickerträning från sängen. Det räckte dock inte så mamma har varit ute söndag och måndag och lagt spår. Söndagens spår blev lite kul. Mamma kan ju inte sånt här alls och jag förklarade väl inte in i minsta detalj vilket gjorde att alla 6 pinnarna las i 90 graders vinklar, haha. The big NO NO i spårvärlden kanske men dock nyttigt, hon kunde ju inte gena i vinkeln ;) Alla 6 pinnar kom in och hon spårade hur bra som helst. Ett par hundra meter va nog spåret iaf. I går så sa jag "lägg inte pinnarna i närheten av vinklarna". Det gjorde hon inte heller, men hon la dom brevid spåret *ASG*, va bliva det av denna mor?? Det va dock också en väldigt nyttig sak eftersom Makea inte bara kunde tuffa på hur som helst. Vinklarna tog hon i 90 grader (förra spårets hjälp? haha) och pinnarna hittade hon, 7 pinnar utlagda - 6 kom i handen, 1 gick hon förbi. Hon hade dock stor störning i form av färsk vilt som verkar ha gått efter mamma i spåret och ibland vikt av. Makea är ju upplärd viltspårshund och kunde inte riktgit släppa det så hon gick nog båda spåren, haha. Bra md störning men hela långa spåret (längsta personspår i skog hittills, måste vart minst 600meter iaf, och då snålar jag).

Efter båda spåren har vi slängt tennisboll i en sisådär halvtimme per gång. Efter långt spår, mycket springande och lek har fröken varit nöjd om kvällarna. Idag har hon inte fått gjort nått alls och inte imorron heller men på tors får hon nog få lite stimulering då det inte lär hända ett piss för henne på hela helgen.

Mamma den stackarn som själv bara är halvbra har fått tagit nästan alla promenader och lagt båda spåren. Jag går inte ut så lång tur själv när jag inte mår riktigt bra för jag kan få svim-attacker o då vill man inte vara i skogen riktigt. Morfar har haft Ebba över helgen hon kom hem idag, så lite avlastning har vi fått.

Nu ska jag fortsätta sova och se till att bli frisk till helgen. 3 långa dar på mässan väntar och det ska bli såååå kul :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

En mamma kan inte vara sjuk ;-) det finns alltid någon som behöver henne, Spåret va lite kul att lägga trots alla fel.

2010-01-05 @ 20:00:02
Postat av: Sandra

Håller helt med dig om folk som inte har ett eget liv utan måste lägga sig i andras! Grrr...



Syns på fredag! Hoppas du hinner krya på dig till dess!!

2010-01-05 @ 20:02:50
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Tessan

Kry på dig! Vilken go mor du har ;) Jag skulle inte få ut min i skogen om jag så betalade henne, ha ha...

2010-01-05 @ 23:09:28
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: Jackie

KRYA PÅ DIG!

Kanske blev sjuk efter att varit ute för tunnklädd uppe i Skara den 26 Dec.

Vårat fel! För att vi stod & babblade med dig en bra stund!

KRYA PÅ DIG!

Ses på My Dog!

Jackie+Chip+Nova

Postat av: Sara

Tack :)

Ja, jag är där torsdag, fredag och någon helgdag. När är du där?



Krya på dig!

2010-01-06 @ 19:21:56
URL: http://aymik.cybersite.se
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Nu måste du se till att bli frisk. Ät mycket vitlök eller nåt. Du har en viktig uppgift på söndag!!!

Kramar från Arelid

2010-01-07 @ 22:07:15
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0