Norge!

I igår åkte jag och Pernilla med våra tre vovvar för en utställning. Petig domare med aspirant, men rättvis och korrekt!

Makea fick en slät etta med kanonkritik. Anledningen till uteblivet CK var att hon inte har någon päls - och det håller jag med om! Hon är inte värd CK i den pälskonditionen :P Tänkte inte gå in med henne alls först då jag trodde det skulle ryka blått band om oss, men icke ;)

Harry fick HP i unghundsklassen, också med kanonkritik! Anledningen till uteblivet CK här var att han ännu var för lös i kroppen. Och det är inte fel det heller, Harry är en stor pojk som behöver nått år till på sig att bli helt stabil!

Nemo däremot, som inte är utställd på ett år och tog CERT och BIM på öland förra helgen fortsatte med sitt triumfspår! Han har satt sig riktigt bra och är utan tvekan värd CK. Även han fick kanonkritik igår, och sas vara en mycket god representant av rasen. CK CERT (norsk cert!!) och BIR blev resultatet!!!! Där drog vi storslam på vår första "utlands"resa ;)

Stannade så klart till gruppfinalen, inte alltid man får chans att gå in där på en större utställning (bruksutställningar är ju lättare). Även där höll vi ihop, han och jag och placerade oss som GRUPP 2a!!!! Och det var för en annan domare än vad som dömde rasen, så de va ju kul :)


Kommentarer
Postat av: Jenny J

Ännu en gång grattis ;)

2010-07-26 @ 20:05:47
Postat av: Sabine

STORT GRATTIS IGEN!:)

2010-07-26 @ 21:11:40
URL: http://ds-aussies.moonfruit.com
Postat av: Nadia

Vilken underbar bild på fin fina brosan!! Grattis igen till alla fina resultat i norge.



Jätte kul att se dig igen och underbart att se sötaste Mackson i sina byxor (eller ska jag säga, avsaknaden av byxor??)



Kram på er

2010-07-30 @ 23:49:26
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Lisa

Tack så mycket!



Jag väntar dock helst med 3an till slutet på nästa år. Det känns som att han skulle må bra av att få lagom svåra banor med tanke på den träningsmängden den stackaren har fått :) Sen behöver han bli säkrare på balanshindrena så han inte travar över. Jag vill att han ska FLYGA över. Han har dock trillat ner så många gånger (han är rätt klumpig) så därför är han lite försiktig.



Jag har ju dock nästan inte sett något lopp med dig och Makea... dags att ändra på det snart kanske? ;)



Kram Lisa

2010-08-03 @ 16:16:25
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0