Och igen!

Jaha, efter 4 veckors totalt stillhet och ingen träning går Makea in och kör LP2 på 3 raka tävlingar!! Dessutom typ utan träning emellan tävlingarna med, för det har inte hunnits! Det har varit agility, bygge, jobb o massa skit emellan, så hon har fått klara sig ändå! Och jag som inte trodde momenten satt?? hahaha :)

Idag va de varmt... en liten gryta inne på planen. Makea va fakiskt lite loj och inte helt med, men det gick bra ändå. Är supernöjd över tre st 10or på platsen på tävlingarna! Det behövde jag ♥

Det blev på nått vänster ett missförstånd i läggandet. Jag va väldigt torr i munnen och när jag skulle säga ligg fastnade tungan i gommen och jag fick inte fram nått nästan. Makea la sig ner halvt, osäker på vad jag sa. Jag vände mig och sa ligg igen och därmed nollade vi det. Men det hade vi ju gjort ändå om hon halvstod ;)

Men jag mena klaga?! MED ett nollat moment och 20 POÄNG bort fick vi 173,5poäng!! Jag menar kan ni huvudräkning så med ett läggande hade vi ÅTERIGEN hamnat runt 190 gränsen! Hon är allt bra min lilla blåa ängel!!

I veckan ska vi träna lite extra på några moment, men bara någon gång. I helgen väntas nämligen U-SM och då har vi inte råd att nolla ;) MEN det går som det går, det är inga robotar vi har utan fyrbenta hundar. Ibland blir det fel och ibland blir det rätt, men vi älskar dom endå! Hur som helst ska vi upp och ha hur jävla kul som helst!!!! :D

På söndag ska vi till norge också med grabbarna ale! Det ska bli skoj :)

Låt mig numera presentera:
LP1 LP2 SEVCH Door Keepers Nothing Else Matters

Mattes allra vackraste diamant!

Efter U-SM ska vi köra klart lägre i brukset, sen ska Razzla tränas in mer i lydnadsettan och därefter även Makeas lydnadstrea. För 3an tävlar vi nog inte i förrän till våren :) Vi har annat att göra ;)

Måste även tillägga att Razzla skötte sig väldigt bra när jag tränade henne lite vid klubbstugan :) Klarade av att hålla bättre fokus än jag trodde :) Duktig galning! ♥

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

GRATTIS igen vännen till ert LP2!!!!

Idag syntes det lång väg att Makea inte var riktigt med, hon hade inte alls samma fokus som i Alingsås och på Öland MEN ni fixade ju det ändå!!!!!

GRYMT jobbat!!!!!!!!

KRAMAR I MASSOR!!!!!

2010-07-23 @ 23:30:46
URL: http://bloggis.se/Milou
Postat av: Tessan

Är så glad för er skull! Jätte grattis!



Lycka till i helgen!



Kram

Postat av: Sara

Grattis :)

Klart att ni kommer ut på vallningstävling, fast för Border collies då. ;) Det verkar så otroligt roligt att tävla i vallning!

2010-07-25 @ 22:29:02
URL: http://aymiks.se
Postat av: Sara

Fick tid att läsa igenom inläggen lite bättre nu. ;)

Jag blev osäker när du skrev att ni fick -20 poäng med 0:an på läggandet, men har inte läggandet koeff 1 i klass 2?? Annars vet jag inte hur jag har räknat.. Haha.

2010-07-30 @ 00:56:40
URL: http://aymiks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0