Rolig helg!

En kort sammanställning...

Helgen har varit skitrolig nere i blekinges lilla stad ronneby! Att få träffa Charlotte, Martin och Makeas syster Esther har varit väldigt roligt!

Kan ju som en sumering tillägga att; att tävla två lopp om dagen (sist på dagen, med 6 timmars väntan) i två dagar i strålande solsken utan ett moln på himlen och upp emot 30 grader varmt va inte lätt... Varken för mig eller Makea (eller någon annan).

Charlotte hade en av sina starter på morgonen vilket betydde att vi va tvunga att vara där vi halv 10 tiden. Makeas båda lopp va sist på hela dagen, alltså mot 4 tiden.

Jag hade svårt att hålla isär banorna (båda banvandringarna samtidigt båda dagarna och krockande starter..) och var orolig över hur Makea skulle hålla fokus.

Makea gjorde mig inte beskiven alls, som vanligt! Jag är superstolt över min lilla ängel! Hon va trött och gick lite långsammare, men på alla 4 starter va det inte en enda disk!

Debuten i agilityklass 2 gick bättre än förväntat tyvärr med en rivning i första och en miss av mig i andra (glömde av banan för en sekund vilket gjorde att makea sprang förbi ett hinder = vägran) men alla lite klurigare tunnel och slalomingångar och hoppkombinationer skötte hon gallant! Jag är SÅÅ nöjd! Placering och pris i båda loppen och första va snabbare i tid än vinnaren!

Första hopploppet va felfritt och resulterade i en PINNE!! Ja man ska väl inte åka hem tomhänt?!

Andra hopploppet blev det en snöplig jävla rivning efter att Makea halkade och kom i obalans. Annars helt felfritt!

Som sagt, hon skötte sig superbra och jag är meganöjd över hennes prestation i den hettan. Det jag fokuserade mest på va egentligen att duscha henne jämt o ständigt för att slippa en överhettad hund! Men att ligga stilla i värmen i 6 timmar och gå in o göra två lopp på typ 5 minuter är inte det optimala, men de va ju mest jag som rörde till det ;)

Nu har vi alltså bara en pinne kvar i hopp-ettan sen i vi ett helt klass 2 ekipage. Härligt!

I helgen väntar en till tvådagars tävling, denna gången i bjuv. Får se om vi kan få med oss nått därifrån med :) Man kan alltid hoppas!



När jag kom hem idag så va jag faktiskt väldigt glad i att se min svart-vita lilla sprattelhöna igen. Hade inte tänkt på att jag saknade henne förrän jag såg henne igen. Hon är en hund som jag växer in i och det går verkligen framåt. Min lilla svarta diamant!

Vi gick ut och körde ett lydnadspass och jag är inget annat än förälskad i hennes balla attityd! Hon kommer bli bra!



Bilder togs under helgen, men nu ska jag packa upp och bada alla 3 hundarna och mig själv och sen sova för att jobba imorron igen. Så jag tvivlar på att det hinner komma upp nått eftersom jag åker till bjuv på fredag efter jobbet med en gång igen så.. Men nästa vecka, innan jag åker till öland (juli är fullspäckad!!) så kanske jag hinner!

Ha de bäst alla där ute i värmen så länge!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jättegrattis till pinnen och bra lopp i värmen!! :D LYCKA TILL i helgen.

2010-07-07 @ 00:16:30
URL: http://aymiks.se
Postat av: Anneli & Clemmie

GRATTIS - att prestera så bra i den värmen visar hur bra ni är!



Håller tummar o tassar för er i Bjuv och på Öland.

2010-07-07 @ 21:39:12
URL: http://www.bloggis.se/clemmie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0