4 månader!

Idag blir min lilla efterlängtade svart-vita border collie tös hela 4 månader gammal. Att jag redan har haft henne i två månader känna konstigt. Det va lixom inte länge sen vi va nere o hälsade på tycker jag.

Dessa två månader har gett mig många skratt, nya lärdomar och allra mest gråa hår! Det är så otrooooooligt mycket hund så det finns bara inte! Hon går mest av allt alla på nerverna.. Makea va ju en väldigt väldigt lätt hund i uppfostran om man jämför :P Och då är ju Makea rätt mycket hund som de flesta vet. Så Razzla är inte lätt, allra minst i vardagen. Men sicken fullständig tok-glad liten tjej det är :) Hon bjuder på sååå mycket skratt och hon och Makea kommer jättebra överrens, vilket känns skönt.

Razzla är en tjej med en enorm spänst och fart med en otrolig kroppskontroll för hennes låga ålder. Hon bjuder på fokus och träningsvilja och är kvicklärd och jobbar bra. Det kommer bli roligt att få driva henne vidare i denna värld men samtidigt är jag tvungen till att lägga en helt annan grund än vad Makea är uppbygd på då Razzla har lite för mycket myror i brallan och vill lite för mycket ibland helt enkelt ;)

I vardagen är hon inte alls lika lätt som Makea ändå på ett sätt va. Makea höll sig nära, brydde sig inte om personer eller hundar och kom alltid, men vi hade ju såklart andra problem. Razzla lever i sin egen värld, haha.

Många gånger har tanken slagit mig att en border va lite vatten över huvudet. Men på sikt så ser jag bara en helt underbar tävlingskompis som kommer ge tillbaka så mycket ♥ Min egna lilla svart-vita Bambi!

Lite har hon ändå växt, hon va ju en mini-bebis när hon kom hem :)



Nu väger hon tvåsiffrigt, 10kg står vågen på. Konstigt nog för ett mer benrangel än en växande border finns ju inte :P Men klart, långa ben väger ju med. Ska se om jag får en ny bild på henne snart. Men ni ser ju lite på vallbilderna i inlägget nedan. Lite rangligt bakhög som alla växande valpar är hon ju. Men hon har bra vinklar både fram o bak. Hon är faktiskt väldigt välvinklad fram, hennes front förvånar många, haha. Har en bra rygglinje och är över lag för att vara en liten fuling faktiskt rätt bra byggd. Sen kan inte hon hjälpa att BCs mer har fula colliehuvuden än vackra aussiehuvuden :P Men hon är så söt så :)

Imorron ska här tränas. Tror även Makea ska få nått lätt, icke krävande. Hon börjar nämligen klättra otroligt på väggarna! Och nästan två veckor till i koppel väntas... lagom kul..

Mitt jobb jag börjat är perfekt! Är ute precis hela dagarna vilket är enormt fritt och så otroligt skönt. Hatar kontorsarbete eller annat där man sitter inne hela dagarna och missar alla soltimmar. Denna sommaren kommer väl jag vara brunare än jag någonsin varit då jag HATAR att ligga o sola. Kul har vi iaf :)

Sen har jag varit på ett väldigt intressant möte idag som kan spela mycket för framtiden!!

Kommentarer
Postat av: Frida

KUl som alltid att träffas och yra omkring i stan!

Hjärnan jobbar på högvarv=)

Kramen!

2010-06-03 @ 08:59:57
URL: http://www.tenghede.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0