bad!

solen va framme i förmiddags. "ååh då ska vi ut till havet o simma sen" tänkte jag så fint och va så glad över det hela dagen. Tyvärr hann ju solen gå i moln, rejält.. Men jag ville ut ändå!

Makea älskar ju att simma, gärna rena simpass, som kan va svårt att få till när man inte är i pool, men lite gick iaf. Nyttigt för henne då det är ett skonsamt sätt att få tillbaka de förlorade musklerna och kondisen. Hon har en väldigt fin simteknit och ligger med huvudet lagom lågt och rygglinjen och svansen precis under vattenytan, så man skymtar det. Lugn och fint går det också men tempot är ganska raskt, helt utan stress.

Razzla har ända från 8 veckors ålder (då hon dök i bäcken här hemma och simmade) varit totalt orädd för vatten. Detta gör att flytväst och långlina är ett måste då hon springer rakt ut, gör magplask och allt möjligt och simmar gärna med Makea en bra bit iväg, det hon inte inser är att hon är liten och orkar inte så mycket. Speciellt inte i vågor. Den hunden är helt makalös :P Inte rädd om livet inte och ser sig aldrig för innan hon gör nått. haha.





Lite andra funderingar jag har är för Makea, på tävlingsfronten. Lite förändras ju eftersom aveln försvann. Men undra om jag inte ska köra på samma bana ändå?! Brukset lockar inte mer än att jag vill ha upp henne i högre, för att om vi får två cert till någon gång så vill jag ha SEUCH titeln. Hon kommer nog inte ställas så mycket nu eftersom det egentligen inte "behövs" (fast jag tycker ju det är såå kul och min pärla gillar ringen!), fast med jämna mellanrum ställer vi ju ändå såklart. Och det är ju extra roligt att ställa i bruksklassen såklart! Korningen ska vi nog testa på nästa år, för det är jag intresserad av hur det går till o så.

Lydnaden va ju tanken att skita i resten av LPna och flytta direkt upp från varje klass. Men det ändras nog nu. Jag har ju inget speciellt tidsmål med henne längre utan om allting tar 6 år så tar det 6 år :) Därför kommer vi ta det lugnt och få LPna i resterande klasser med.

Agilityn är det vi, vid sidan av lydnaden, kommer tävla i först o främst! Brukset tar vi när lusten infinner sig. Agilityn älskar vi båda och där vill vi nå högsta klassen såklart!

Sen får vi se hur lång tid det tar, Razzla ska ju tränas upp och ut o tävlas med också (när den dåren är tävlingsklar så är jag pensionär, hahaha!). Razzla kräver nått så enormt av mitt tålamod och pressar min kunnighet i hundträning till de yttersa gränserna, här får man INGET på rosa moln! ;) ♥

Sen går ju tankarna om hur Kenneln ska utvecklas, hur jag ska göra, vad jag ska ta in för tik, när, osv. Mycket att fundera på.

Vill bara säga att om en vecka sitter jag DÄR, i den stora biosalongen i Bergakungen, ihop med X antal hundra  andra lika mycket Twilightnördar som mig! ♥ Det är Twilight Movie Night som gäller och där med alla 3 filmer i rad!! Kl.18 börjar första filmen och vid midnatt går stapeln av för premiären!! LÄNGTA SOM FAN TJEJOR!!! Vi kommer ha en GRYM natt!! (Med jobb dagen efter och upp 05.50, lockande?! haha)

Kommentarer
Postat av: maria

Hej jag kan berätta att Razzla nog inte bara är lik Pousoda Iza till utsende utan det verkar som dom är lika i det mesta, (när jag läser om Razzla här så kunde det lika gärna varit min Iza:). Och det där med tävlings klar lagom till pension stämmer nog rätt bra in på Iza.. mvh Maria & Iza utan stopp.

2010-06-24 @ 00:05:26
URL: http://www.jasper.zoomin.se
Postat av: Sabine

Åh fyfasen,kolla på Twilight i sååååå många timmar!!:)Hahaha men ni kommer nog ha kul!



Söta tokiga Razzla!

2010-06-24 @ 18:27:35
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: Anneli & Clemmie

Sådär som din Razzla var min Winston oxå med vatten - men jag var inte så klok som du, som satte på flytväst och lina. Man får va glad att Winston vände innan han var halvvägs till Danmark...



Ha en härlig midsommarhelg!

2010-06-24 @ 19:41:59
URL: http://www.bloggis.se/clemmie
Postat av: Nadia

Tack för det trevliga samtalet idag och jätte Grattis igen till underbara Macksons debut!!



Hahaha...ser fram emot att få se henne "in action" på söndag, tokiga lilla Razzla!



Glad Midsommar på dig och lilla Mammsen!



2010-06-24 @ 20:53:18
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Syrran & Forran

Din blogg e alltid lika grym o läsa :P

Raz kommer bli toookrolig att tävla o jobba me, den som väntar på nått gott...?

Sen tycker ja "planerna" me makea låter kanon. Själva tutar vi o kör på de som känns bäst o e roligast. Man glömmer hur unga dom fortfarande är!

Ses snart!?!?!? PUSS <3

2010-06-25 @ 15:24:05
URL: http://forrothetoller.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0