fint väder igen!

TACK för alla grattis!! Jag är helt underbart galet glad i min älskade Blå och är förstummad över att hon presterar så bra på tävling jämt. Mattes pärla! Det är en hund som verkar tända på tävling och av mina nerver, det är så det ska vara!  Jag skulle göra allt för att få en dotter av denna hund ♥ ♥

Idag kom solen! De va på tiden!

Igår hade vi en helträningsdag här hemma med hundarna, även om det regnade en del.

Razzla fick ett spår med sin första vinkel, som gick utmärkt. Ska sluta köra näringsspår tror jag för hon tycker det är mer störande verkar det som.. Ska göra ett kort utan o se hur hon går då för att ha något att jämföra med. Hon tycker det är roligt iaf. Sen fick hon leta lite leksak som jagkastade ut i högt gräs :)

Makea fick en härlig långis innehållande ett bad. Simma omkring lite efter pinnar är roligt och så skönt att hon får göra det nu igen :) Simning är bra rehab med ;) På kvällen fick hon ett kort cykelpass, bara för att köra igång det igen då hon förlorat en del kondis. ATT det va uppskattat! Min lilla Blå blev så totalt barnsligt skogstokig och skällde och drog iväg som fan i galopp nästan hela vår lilla runda. Men man kan ju inte bli arg, hon är ju för jäkla söt :) ♥

När det nästan va mörkt fick Razzla lite lydnad, vi har en del att jobba med om man säger så ;)

Har två skitroliga saker att berätta snart!! I veckan kanske det släpps till och med!!

I helgen är det redan midsommar, gud va tiden går fort. Helgen efter midsommar ska vi ner till Makeas syster Esther och hennes härliga familj och hälsa på och tävla en tvådagars agilitytävling. Ska bli så jäkla kul!!!! Sen rullar det på och det blir inte en enda helg hemma fram tills jag fyller år verkar det som. Och mellan det är det heltidsjobb! Tur att alla helger har med hund att göra då ;) haha.

Snart ska vi iväg till klubben med alla 3 vovvarna. Ebba är här en vecka nu. De två stora ska få agility (Ebba i den lilla mån hon vill :P) och Razzla ska få vara med och lära sig "håll käft o sitt still"-leken ;) hahahaha lättare sagt än gjort :D Lite lydnad med troligtvis.

Får se om vi tar någon eftermiddag/kväll snart och åker o vallar också med min svart-vita vallstjärna.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Nu blev jag ju inte alls nyfiken på vad det är för några 2 saker som du inte behagar berätta med en gång ;) Säger man A så MÅSTE man ju säga B, (särskillt till mig!!!)

Hoppas att det går bra med dina 3 tjejer där hemma när du är på jobbet ;)

KRAM!!!!!

2010-06-22 @ 14:51:07
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0