glest, men med nyheter!

Ja här va det glest mellan uppdateringarna ;) Jobbet tar en hel del kraft och stor del av dygnets timmar o resten går åt att sova, äta o hundarna,, så bloggen kommer lite i skymundan. Men det betyder inte att det inte händer något!

Makea har fått börja få springa lös på promenaderna och desutom gå långa promenader igen. Det tycker hon är hellajbans och springer som en tok! Lydnaden har faktiskt gått mycket bättre än förväntat. Antagligen för att hon är helt överladdad ;) Idag fick hon till och med köra lite slalom här ute och det gick fan i mig undan!! Något snabbara slalom har hon fan aldrg gjort, hon såg ut som ett streck! Riktigt BC-slalom!

Jag hoppas att hon förblir som hon är nu, för så här glad, lycklig, laddad och helt barnligt underbar har jag inte sett henne på länge. Det HÄR är Min Makea!! Min underbara älskade Ängel är på väg tillbaka till sitt sanna jag som gör att hon är det absolut bästa jag har. Den Makean har inte synts på flera månader och för varje månad som gått harjag varit mer o mer orolig över att min Makea inte ska komma åter. Men denna veckan har gett mig hopp! Hon är verkligen det bästa jag har! ♥

På fredag ska vi göra vår officiella debut i lydnadsklass 2. Tänkte först avboka med tanke på att hon precis är tillbaka på rätt spår efter operationen, och dels eftersom hon stått av i 4 veckors tid. Men har i alla fall bestämt mig för att åka dit. Vi kommer inte satsa på något annat än att gå in med en underbart positiv energi och glädje över att vi är på tillbaka gång efter alla våra motgångar de senaste året. Vi ska bara in och ha roligt! :) Poängen räknar jag inget större med, innan hon blev avställd för en månad sen så hade vi mycket kvar att jobba på, som vi inte hinner nu. Men vi ska gå igenom hela klassen en gång denna veckan iaf.

Razzla tappar tänder för fullt! Dom ramlar som bowlingkäglor vilket är helt underbart! Annars är hon som bara Razzla kan vara. Helt omöjligt otroligt jäkla galen men samtidigt en helt störtskön liten energibomb! En mycket vis människa sa till mig en gång att "ju jävligare en hund är i vardagen, desto bättre blir den på tävlingsplanen"! och stämmer det så SM; here we come!!! HAHAHAHA!!! Razzla är nämligen en allt annat än lätt, timid, lugn och försiktig hund. She is the devil from the sky! ♥ Min lilla tokiga border-nisse!

Om vi ska övergå i kennelnyheter så har det ju hänt en del iaf. Eftersom Makea inte kommer kunna gå i avel så letas det efter en tik såklart. Inte nu, absolut inte nu! Men innan jag har hittat vad jag vill ha så kan det ju gå nått år, det vet man ju aldrig. Därför har experimentet börjat :) Och det är hur kul som helst!

Men två nya hundar har trillat in i Make a Points kennel, hanar som kommer stå till förfogande för avel för rätt tikar, genom kennel Make a Point är:


SE VCH LP1 Door Keepers Nemo is found

3*1a pris i lydnadsklass 1
1*2a pris i lydnadsklass 2
Uppflyttad till lägre i bruks
Svensk viltspårschampion
utställd med flertalet CK, 4 CERT, BIR
MH med godkänt skott
(Nemo kommer inte att gå i avel förrän han är HDröntgad)

och:



SE VCH Door Keepers Officer

Godkänd Appell klass spår
Utställd med flertalet CK, CERT och BIR
MH med godkänt skott
HD A / AD ua
(Harry har precis påbörjat sin tävlingskarriär och är lovande!)

För mer info och vid intresse, kontakta mig via www.tezzeshundar.se

Dessa herrar kommer dyka upp på hemsidan så fort vi fått till riktiga bilder på dom, så, så fort det är fint väder så vi kan ut o fota! ;)

Kommentarer
Postat av: Eva m Hedda och Bella

Härligt att Makea är fit for fight igen! Hon kanske har haft problem med livmodern längre period, de är ju rätt bra på att mörka hur de egentligen mår... Håller tummarna på fredag, jag tror stenhårt på ett förstapris! :)

2010-06-13 @ 21:51:02
URL: http://www.buhund.cybersite.se
Postat av: Sabine

Smart!Du gör lite som mig då,satsar på hanar :) det GÅÅÅR faktiskt att basera avel på hanar också ;) Jag har ju ioförsej tik i norge i framtiden men det blir nog att jag leasar en tik till Capo.Du kunde ju hyra in en till nån av herrarna och ta en kull i ditt namn?:)



Kul att Makea är med på banan igen!:)



Puss o kram ;)

2010-06-13 @ 23:01:01
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: erica

Härligt att makea mår bättre :)

Spänande att du skall tävla på fredag. Håller tummarna för er.



Massa kramar

2010-06-13 @ 23:12:29
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Maria, Rocky & Malte

Härligt att Makea är tillbaka till sitt rätta jag igen. Vart ska ni tävla?



Mycket snygga hanar du valt ut!

2010-06-14 @ 00:00:54
URL: http://fullspeedforward.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0