backa!

Igår var vi på privatlektion för 2009års SM silvermedaljör, ja och gubben hennes tog guldet!

Behövde nyinsiration, behövde ny lärdom och behövde helt enkelt hjälp. Jag går ju inga hundkurser direkt. Jag lär mig av att titta och jag lär mig själv, mycket fantasi och en vilja till att göra det bra. Men även för mig tar det stop ibland.

Så igår kväll fick jag hjälp med lite av det jag vill. Framför allt fotgåendet och apporteringen. Där har vi mycket att jobba på. Fick en hel del mycket tänkvärda tips, hjälp och att hon själv tog Makea och visade hur det såg ut och hur jag skulle jobba (ja, makea gick faktiskt med ;) haha). Hon berömde Makea för hennes otroligt härliga attityd i fotgåendet! "Det är så man får stilpoäng" - haha. Men det är oftast på hennes sätt att gå (som en dressyrhäst på nått vänster) som gör det svårt för henne att hålla position, och det är ju såå rätt. Vi ska lära om ingångar för att därifrån få en bättre start, och efter bra start en klistrad hund mer eller mindre. Dett som var så störtskönt va att vi inte gick in något alls på momentträning, för det behövs ju inte! Det var endast detaljbygge. Passar mig!

Fick även lite tips för ett bra framförgående och början till kryp, vilket jag inte var så fel ute i.

Vi kommer tillbaka, kommer ta privatlektioner för henne förhoppningsvis var tredje vecka eller liknande. Med fröken svartvit ska vi börja där med en gång! Hon ska få följa oss upp till eliten :) höhö!!

Igår när vi kom hem va makea helt avslagen. Det är jobbigt för henne att få tänka om och faktiskt INTE göra som jag lärt henne.

Idag fortsatte vi jobba på det, och visst blir det nog bra, men jag måste lägga ner väldigt mycket tid och energi på detta. Vilket jag såklart kommer göra!

Annars lever vi på, känns inte som man har nått speciellt att blogga om..

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Blev lite nyfiken på vem det var. Behöver själv inspiration. kram anki

2010-03-08 @ 17:13:42
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Frida

Hahha,visst såg ja smart ut när jag kröp runt på golvet=))



Härligt med ny inspiration=)

Kram

2010-03-08 @ 19:20:00
URL: http://www.fridatenghede.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0