trist.

Ja här händer då inget :) Makea är i fullan löp och är pisstråkig :P En surkärring som ska döda allt levande och piper som en mus på klickerträningarna så NÄ.. Idag fick hon ett litet spår för att fira att snön nästan är borta. Ganska enkelt på kanske 200meter och en vinkel. Dock kom en harjävel framhoppandes och sprang rakt i spåret hela vägen till vinkeln så Makea fick lite klur ;) Inte lätt för en harjagande löptik utan hjärnceller :) Men alla 4 pinnarna kom in och slutet blev funnet :)

Idag firade vi även att snön nästan är helt borta genom att imorse ta årets första riktiga cykeltur, ca 6 km blev det och Makea va helt GALEN (DÅ löper man inte minsann ;) haha), hon är ju som bekant rent besatt av att cykla och exploderar upp i atomer när vi kör igång och efter ett så här långt uppehåll så va hon minst 10 gånger så taggad :P Men allt där man får springa fort är ju roligt ;)

Ja annars är det dött. Idag skulle jag på ett viktigt möte som kommer göra mycket för mig framöver men tyvärr fick det bli flyttat för hon jag skulle ha möte med låg i influensan! Så nästa vecka hoppas vi!

Hockeynörd som jag är så följer jag frenetiskt slutspelet. Ser matcherna på TV, river sönder soffan, skriker som en man och blir allmänt överlycklig omväxlat med svinförbannad - DET är HOCKEY det :D ♥ ♥ Jag är en äkta indian!

I Makeas löptider och "jagskadödaalltsomrörsig"-humör är som sagt ingen höjdare. Så det är ju piss att inte valpen hunnit komma än, så jag har NÅTT att göra med någon hund iaf :P Men det är ju bara en vecka kvar.

Razzla har desutom redan fått flertalet namn, så det kommer bli svårt att lära stackarn vad hon faktiskt heter ;) I min mun blir det Razzel, Trazzel, Raz, Razzel-trazzel, Trazzla och ja gud vet vad :P Sött är det i alla fall :) Även Razzia har förekommit i vissas mun ;) Får se vad det blir av henne när hon kommer hem.

Förresten så bestämde jag o mamma oss idag för att NU är det VÅR på framsidan! Det betyder med andra ord att JAG fick skotta bort all jävla snö och is och skicka ut! det tog någon timma.. Trött i armarna blev jag kan man ju säga. Sen fram med slangen, spolade rent allt och sen blev det så härligt, vårigt, fint och lagom till det tittade solen fram!

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt med cykeltur=) Idag ska jag och Orca ta första dragturen på barmark, då är det vår=)

2010-03-25 @ 09:15:16
URL: http://www.fridatenghede.wordpress.com
Postat av: Frida

Domaren hette Bengt Fageberg tror jag, ett riktigt stolpskott i min menning..

2010-03-25 @ 09:56:24
URL: http://www.tenghede.se
Postat av: Anneli m flock

Ha ha, idag skrattade jag högt när jag läste om livet med en löpande Makea...härligt skrivit! Då vet jag hur vår framtid med Clemmie blir. Hörde om en tik som inte hade börjat löpa och hon var 1,5 år - hoppas, hoppas...



2010-03-25 @ 10:27:41
URL: http://www.bloggis.se/winston

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0