bilder och bevakning!

Vi börjar med bilder, här kommer lite bilder som sabine tagit på min svarta fara i fårhagen! Tack sabine :D







En Border med stiiil :)


Lugnt o fint!




Så fräckt att alla instinkter plockades fram så fort!


"stand"


Good Girl :D




Längtar till nästa vecka! :D

Ja i torsdags var vi då i fårhagen, sen blev inte inte mycket vila för på fredag drog jag och Razzla upp till ljungkile för en helg med Bevakning. Vi fick både teori och praktik i helgen, om denna för mig väldigt oupptäckta värld. Kan ju säga att det var huuur kul som helst! Vi fick testa på Ljudmarkeringar på patrullstig, spårupptag (valparna fick näringsspår) och någon sorts vaktpost med ljudmarkeringar. Vi kollade på film om försvarsmakten och massa annat kul. Razzla skötte sig väldigt bra och var enklare att ha med än vad jag trodde. Självklart är det inget som slår en färdiguppfostrad hund när det gäller "ligg kvar" och sånna enkla saker som är väldigt bekvämt. Men Razzla satt nöjt i bilen och även när hundarna va ensamma i rummet va det tyst och lugnt. Bra början på ensamhetsträning, haha ;)

Instruktören va väldigt impade av våra valpar (Raz och Tex) och även vi som höll i kopplerna tror jag bestämt ;) Eftersom jag och Frida visade väldigt mycket intresse och verkligen gav vårt yttersta i övningarna så såg väl hon vårt intresse för denna värld. Hon gillade det hon såg både hos oss och våra småttingar (som va väldigt bra måste jag säga!) och tyckte bestämt att vi skulle söka in till Tjänstehundsskolan och även gå ungdomslägret där uppe. Funkade inte det med lägret (vet ej åldern) så ville hon hjälpa oss på annat håll. Det är ju självklart skoj! Vad säger du Fridoo, ska vi bli grönisar? :D

Helgen bjöd på mycket nylära, även spårlära faktiskt som jag ska ta vidare till Makea som tyvärr inte fikc följa med eftersom hon är så nyopererad.. Det bjöd även på god mat, trevligt sällskap och en jävla massa skratt :D Sena kvällar (nätter) och tidiga mornar hör alltid läger till! :D

Nu är jag totalt slut och imorron ska jag börja jobbet klockan 7.. Spännande med ingen sömn :D hahaha

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, hoppas verkligen att det här går över.



Så söt hon är, lilla Razzla. :) Kul att ni har testat på bevakning, klart ni ska köra på med det. Jag har tänkt mig räddning med Kimya sedan valptiden, men det kanske börjar bli lite sent nu (det startar ingen kurs detta året iaf), så ev blir det med nästa hund istället. :D



Kram!

2010-05-30 @ 20:51:46
URL: http://aymiks.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Gud va kul att lilla Razzla "hittade" sin instinkt så snabbt vad gäller vallningen ;) å så kul att hon skötte sig så UTMÄRKT bra på bevakningen men en hund som befinner sig under samma tak som Tezze vågar inte annat ;)

Hoppas att du får en bra arbetsdag i morgon!!!

KRAMAR!!

2010-05-30 @ 21:27:58
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sabine

Du och Fridoo kan dra med mig!Jag är lätt på!(Och så bli pappa yrkesmilitär glad och stolt :))



Ni är så duktiga och Raz skötte sig så fint i vallhagen!:)

2010-05-30 @ 23:49:45
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: Syrran & Forran

Lookin goooood ;) Kul när man får se dom falla in i sina element sådär spontant! Vi MÅSTE höras, SNART. Puss

2010-05-31 @ 18:06:27
URL: http://forrothetoller.wordpress.com
Postat av: Åsa

Grönkläder... det är vad jag och Space sysslar med mest. Det är ur skoj! Kom igen!!!



Grattis till din lilla svarta ljuvel och hennes instinkter i fårhagen :)

2010-06-01 @ 22:37:41
URL: http://www.silvaspace.se
Postat av: Frida

Klart vi ska dit, de vet du=)

Ses i ikväll=)



Kram Kram

2010-06-02 @ 10:16:24
URL: http://www.tenghede.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0