Dagarna går går och går!

Va fort tiden går egentligen! Helt hysteriskt!

Här hemma händer det saker hela tiden! Jag har bytt foder på hundarna, helt plötsligt från ingenstan började båda matvägra och jag orkade inte se dom äta minimalt med mat om dagen. Så nu har vi bytt och båda äter som dom ska. Märkliga djur, från att älska maten till att avsky den. Razzla tror jag i och för sig inte ogillade maten, men drog slutsatsen att "makea gör ju så". Jaja, nu är det bytt och alla är pigga och glada :)

Makea börjar trilla ur sin skendräktighet (wohoo!) och kan få för sig att springa o leka på promenaderna igen, vilket känns så skönt. Snart drar det väl igång lite tävlingar som såklart ska bli askul - hur fan det än går :D Förra året gick det ju lixom väldigt bra för oss och jag kände ett tag att förväntningarna UTIFRÅN blev lite väl överdrivna och det blir ju en viss press som jag inte ville lägga på min hund. Vi ska ju bara gå in och ha kul, och det har vi! Sen vad poängen står på eller om det blev uppflyttning eller ej, ja det är ju bara ett plus i kanten egentligen. Förväntar man sig uppflyttning jämt i allt man gör så ska man ju lägga av, för då har man ju inte roligt kan jag tycka. Så vi ska ut och tuta o köra utan att ens ha klart alla momenten i grenarna (vissa moment då alltså, många sitter väl), och det känns faktiskt inte fel alls :D haha.

Spåret krånglar lite för Makea nu faktiskt. Hon känns lite nonchalant och okoncentrerad i spåret och kan hitta på lite vad hon vill. Jävligt tråkigt kan jag tycka samtidigt som jag känner att det är mitt fel. Makea har aldrig fått en rättvis grund i bruksspår. Det har bara gått för självklarheten. Vilket vi ska ändra på nu :) vi ska backa, lägga en bättre grund och få ett bättre "intresse" för uppgiften. Så nu har vi o pyssla med i sommar :) kul kul!

I övrigt går Makea bra. Lydnaden har strulat lite till o från och momenten sitter som 10 eller 0, hahaha! Hon är rätt rolig faktiskt ;) Men med långt vinteruppehåll, löp och skendräktighet direkt efter o så så har ju träningen varit på hyllan väääldigt länge, i alla fall den tävlingsmässiga träningen. Det ska vi ta tag i nu igen :)

I agilityn går hon som en klocka!! Gör det mesta snabbt och felfritt och vi har riktigt jävla roligt när vi är ute o tränar nu! Vi leker oss igenom banorna! Allt från enkla raka banor med kontakfältsträning och acc/dec. till megakluriga klass 3 kombinationer sitter som en smäck! Hon är en ängel på planen och en fröjd för ögat att se ♥

Razzla då? Johohohooho vi tränar på. Mycket vardagssaker så som kom, vänta, sitt, nej osv till lite lagom träning på fotingångar, snabba lägganden, hakanträning, föremålsintresse (som är STORT!!) och kamplekar (som hon ÄLSKAR!!). Hon är rolig att jobba med och en pain in the as i vardagen, precis som det ska vara ;) hihi

Det är rätt läskigt att se hennes snabba utveckling. Hon är strax över 3 månader, springer fort som tusan och är på raksträcka inte allt för långt efter Makea, även om det självklart har en bit kvar! Hon fintar och tvärnitar med en sån jävla grym kroppskontroll som får en att tappa hakan!! REDAN! Det går ju för fort! haha! Vallkänslan växer till sig mer o mer och när hon leker med sina kompisar så tar hon stora lover (böjar,rundor eller vad man ska säga) runt och rundar dom och möter upp dom framifrån där hon sänker hela kroppen och smyger varvat med stannar. Ibland ser det ut som hon eyear! Det är jäkligt coolt! Men hennes lover är faktiskt rätt stora ibland, vilket är grymt bra gjort! det ska bli sååååå roligt att följa hennes utveckling! Och fan så spännande att presentera henne för fåren om en vecka! "Gk vallhund" here we come! :D haha ;)

Idag ska vi kolla på en bil till mig, till MIG! :D MIN egna hundbil! En gammal volvo ska vi kika på. Ser jättefin ut o sånt. Hoppas att den är det i verkligheten med ;)

Den 31 maj börjar jag jobba, en stor del till varför bilen behövs också. "Tyvärr" (men väldigt bra) är det heltid vilket gör att det kommer bli lite mindre hundträning och mamma kommer få lära sig ett o annat så jag slipper uppfostra dom från början varje dag jag kommer hem... Men jag kan inte säga annat än att det ska bli askul, bil, jobb (vet ej hur länge, inte fastanställning) och hundträning. Så som livet ska se ut!

Jag har faktiskt fått ett väldgit intressant erbjudande i jobbvärlden. Dock tror jag att det är lite för stort för mig för min ålder. Och då menar jag stort i mängden! Jag fyller ju bara 20.. Men jag är lite intresserad och erbjudandet kvarstår, men vi får se hur det blir.

Ikväll ska jag iväg och träna, vilket ska bli kul såklart.

Kommentarer
Postat av: Nadia

Skönt att dogsen äter som dom ska igen, nu när Nea löper vill hon ha mat jämt!!

Hur gick det i söndags?? Eller var det nu till helgen? Nyfiken i en strut



Kramar

2010-05-13 @ 19:08:44
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Frida

Kroppskontrollen sitter där redan haha, lite skillnad på henne och Tex haha! Snabb som attan och toksöt=)



Längtar som en dåre tills torsdag, kommer bli sååå kul!!

Kramis

2010-05-13 @ 22:05:55
URL: http://www.tenghede.se
Postat av: Maria, Rocky & Malte

Såg på FB att du köpt ny bil- Grattis!

2010-05-15 @ 17:39:34
URL: http://fullspeedforward.se
Postat av: Sabine

Jaap det ska bli kul!:)



Grattis till the car ;)

2010-05-18 @ 16:28:25
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0