Filmtajm

Ja, den utlovade filmen på Razzlas första möte med poolen. Behöver jag tillägga att hon är jäkligt envis när hon vill nått, är helt tokig i bollar och kan kasta dom rätt långt?

Titta o se själva :)


PS. Vet ej varför kvalitén blev så kass, men orkar inte fixa :P

Idag väntar vi besök av Naida med flock ;) Ska bli jättetrevligt att träffas igen då det inte blivit av på nästan 2 månader.. Lite barnafödande, valphemkomst och sånt ivägen ;) haha. Nea ska få sig ett viltspår idag då det suger tag riktigt i spårtarmen på både hund o förare :) Vädret är perfekt för en ute-fika också! ♥ Ikväll ska vi till kallebäck för lite träning, Razzla får också hänga på och få skottvana som vanligt. Hittills har hon visat sig helt oberörd, vilket är skönt, men man vet aldrig.

Imorgon är det dax för Makea att hoppa i badet och bli klippt o fin, det har hon knappt blivit sen Malmö så vi har en del päls att få bort innan utställningen på lördag. Dock har hon börjat fälla som en gris, lagom trevligt...........

Igår va vi hos Pernilla, som lagt ett dryga 1km spår till Makea i väldigt blandad terräng och svåra uppgifter. Jag fick gå det själv eftersom jag måste lära mig att lita på min hund. Jag har sånt kontrollbehov och blir galen när jag inte vet vad som är rätt o fel. Men min lilla Pärla plockade alla pinnar (8st) och gick jättebra! Så jag är hur nöjd som helst, vårt första långa spår och där jag inte vetat vart det går. Nilla hade satt ut några fåtal snitslar på den kilometerna bara för att bevisa att min hund är rätt, så det kändes ju skönt. Efteråt åkte vi till hennes klubb och körde lydnad. Vi gjorde även budföring med Harry och Makea. Makea har ju helt oväntat börjat dampa på detta moment och antingen är det en 10:a eller 0:a, sånt hatar jag! Harry tränade vi stadga i att sitta kvar hos mottagaren. Övrig lydnad gick OK med trötta hundar i varmt väder!

Efter lydnaden åkte vi till sjön och lät hundarna svalka av sig och leka i vattnet efter en lång och jobbig arbetsförmiddag :) En lyckad dag helt enkelt! På kvällen fick båda hundarna åka med till Rallylydnaden och bara vara passiva. Inte Razzlas starka sida men det gick bra, nyttigt för henne! När vi kom hem somnade Makea som en klubbad säl och Razzla låg nöjt och tuggade på ben vilket gjorde att jag fick en vilostund. Inte alls dumt!

Nu får jag börja göra iordning innan Nadia kommer om en stund!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

MEN GUD va söt hon e!!!!!! Lilla trollungen...

Kul med spår, jag vill åxå MEN det kommer så mycket annat i vägen hela tiden :(

Ha det så bra!!

KRAM!!!

2010-05-06 @ 13:31:36
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anneli m flock

Ha, ha en lika envis rackare som min Clemmie - fast hon grävde i badkaret...



Håller tummarna för er på lördag - ska försöka hinna dit och heja på er. Hälsa Nadia m flock!

2010-05-06 @ 15:45:33
URL: http://www.bloggis.se/winston
Postat av: Linda

Hihihi! Vad söt hon är....en liten knäppis..hihihi!

2010-05-07 @ 05:11:20
Postat av: Frida

Galnaste lille Razz=)

2010-05-07 @ 10:45:51
URL: http://www.tenghede.se
Postat av: Bianca

Men haha! Hon vill ju simma ser du väl :) Taskigt av dej att sätta henne i en liten babypool ;)

2010-05-07 @ 20:18:12
URL: http://blair.se
Postat av: Anonym

Hur gick det idag på utställningen?



Nu får allt lilla Razzla ta en liten paus i att växa. Hon är väl färdig vuxen innan vi får se henne

Kram på er

2010-05-08 @ 19:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0