Lilla blå.

Makea lever.. På dagarna mår hon ganska bra, men på nätterna är det sämre. Då sover hon knappt, hyperventilerar, går omkring och vill ut en gång varje timme. Jag tror att det är lite som när man själv är sjuk, på dagen kan febern gå ner men på kvällen o nätterna får man febertoppar och frossa osv. Antagligen är det något sånt som pågår i hennes kropp?

Men som sagt på dagarna går det helt ok. Såret har nog inte börjat läka ordentligt än för det verkar inte klia på henne. Men hon njuer när man ligger och blåser på magen, lite svalka i denna hetta.

Allt ser fint ut vad ögat kan se så jag tror väl det går åt rätt håll. För det mesta äter hon okej med. Vi fick ju byta ut torrfodret mot bara burkmat för det äter hon, nu när hon måste gå på specialfoder igen så vill jag inte bråka med henne utan vill hon ha burkmat så får hon burkmat, den är precis lika dan som torrfodret. Gärna vill hon ha maten lite micrad så den är ljummen, då verkar den godare. Varannan timme ska hon ha två matskedar men snart kan vi börja öka mängden och sära på timmarna.

Idag är väl första riktiga dagen som hon självmant går upp i trav även om hon ska undvika det, det är skrittpromenader runt huset som gäller. Strikt! Svansen, som hängt rakt ner sen operationen har idag höjt sig så mycket som till rygghöjd. Bara sånna småsaker glädjer mig då minsta lilla är som en förbättring i hennes välmående :)

Jag hoppas bara att hon kan få sova på nätterna snart också. Så jag med kan få sova.. snark!

Razzla då? Jo hon sköter sig bra, är inte på Makea onödigt mycket, eller mycket alls. På våran valpkurs sköter hon sig med :) Har en härlig kontakt och ett bra fokus. Växer gör hon som ogräs! Än så länge är det väl mest benen och näsan som växer på henne, haha. Öronen vet jag inte riktigt vad dom ska bestämma sig för att bli. Än så länge tippöron.

Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt att höra att de går framåt=) När Luna var opererad, så var hennes svans också hängandes, första friskhetstecknet var när den höjdes=) Förstår din känsla!



Kramar!

2010-05-24 @ 08:51:36
URL: http://www.tenghede.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Åh så skönt att det ser ljusare ut i allt mörker...

Att Makeas svans är på väg upp tror jag är ett stort friskhetstecken, hon är starkare än många andra så snart är ni på banan igen!!!

MASSA KRAMAR!!!!

2010-05-24 @ 16:57:44
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sandra

Chockad o ledsen för både dig o Makea. Utöver det självklara med allt runt sjukdom o op så var ju Makea verkligen ett avelsmaterial som jag tycker borde fått gå vidare. Såå tråkigt att det inte blev så!!! Massa kramar från oss i Mölndal!!

2010-05-24 @ 22:52:07
Postat av: Åsa

Skönt att det börjar gå åt rätt håll!:)

2010-05-25 @ 18:51:23
URL: http://www.silvaspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0