Mattes pärla <3

Nu är mattes älskade pärla hemma igen ♥ Såret ser fint ut och Makea är jättetrött! Raslig i helsen efter slangar försökte hon skrika när hon kom in i väntrummet, för ont för att lyfta på svansen men den viftade där nere i alla fall, sötnos!

Nu specialmat och korta koppelpromenader i 3 veckor. Tratt i 12dagar och magkatarr medicin i 12dagar. Makea kommer inte få något smärtstillande då de inte har få bra inverkan på magen, och magen behöver vi lixom inte störa just nu... Men märker vi att hon har ont så ska vi ringa med en gång och vi kommer få någon special grej som smärtstillande, men vi skulle testa den här magkatarr saken först.

En månad beräknas läkningsprocessen pågå, efter det (på hennes komando) så får hon lov att springa o sånt som vanligt, om allt går som det ska.

Nu ska vi bara hålla Razzla och Makea isär också, eftersom Makea inte får leka eller nått på 3 veckor.

Åh jag som vart så stolt över hennes vackra päls hon fått kan nu stirra mig blind på hennes kantigt klippta sidor och rakade mage. Fult. Men det växer ut igen ;) haha.

Min säng ligger nu på marken eftersom det även är Makeas säng och hon inte får hoppa, vad gör man inte för sin diamant!

Huvudsaken är att min andra hälft är hemma, matte kan le på läpparna och pussa sin älskade hur länge som helst! När hon är borta är det verkligen något stort som fattas.



Personligen tycker jag fan att jag haft nog med förjävliga motgångar i mitt liv de senaste två åren och förväntar mig nu att det ska vända nån jävla gång!!!

Kommentarer
Postat av: erica

skönt att hon är hemma igen!sötaste lilla blåå:)

Hoppas nu det läker snabbt och bra ..

Tänker på er .

Kram från oss.

2010-05-20 @ 20:13:58
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: erica

Va skönt att du fått hem henne, Sötaste lilla makea.

Hoppas nu att hon blir bra snabbt och att hon slipper allt nu efter detta.

Tänker på er !



Kram från oss

(krama makea ordentligt från oss också )

2010-05-20 @ 20:20:50
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Nadia

Jag har tänkt på er hela veckan och hållt alla tummar för att det skulle gå bra. Så skönt att veta att hon är hemma hos sin älskade matte igen, där mår hon ju ändå bäst!

Ang, kastrerade tikar som blir lata och feta så säger dom ju de om hanar oxå och Caddy blev ju inte fet så länge vi såg till att han rörde på sig och lat var han ju definitivt inte, han älskade alla promenader och träningar/tävlingar lika mycket efteråt som innan. Så oroa dig inte hon kommer bli samma pigga och glada Mackson igen!!



Alla kramar i världen till er!!

2010-05-20 @ 20:22:04
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Så härligt att hon äntligen är hemma igen din älskade pärla!!!!!!

KRAMAR!!!

2010-05-20 @ 21:59:49
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Emelie

Härligt att höra att hon har kommit hem nu.

2010-05-20 @ 22:08:41
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Elisabeth

Underbart att hon är hemma igen!!!

Usch kan se framför mig det där med att hålla dem isär...vi kastrerade Merlin några veckor efter vi fått hem Mio och DET var inte alls så himla lätt att få dem att förstå att de inte skulle busa eller så...han skulle hålla sig i stillhet i 2 veckor....

Och jag håller med ovanstående att bara för hon är kastrerad behöver hon inte bli lat eller så.

Merlin har aldrig varit mer träningssugen än vad han är nu, och lat det är han verkligen inte- han springer på i samma race som tidigare!!

Så länge han inte få för mycket mat jämfört med vad han rör sig så håller han sig i fin form- dock behöver han inte så mycket mat så plånboken jublar ;)

hehe

2010-05-21 @ 09:44:34
URL: http://merlin.webgain.se
Postat av: Lisa

Usch vad tråkigt att Makea mått så dåligt! :( Hoppas att hon piggar på sig nu!

2010-05-21 @ 10:01:21
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0