utan ord.

Tack för era varma ord, mail, sms, samtal och meddelanden på FB osv. Känns skönt att få slippa all undran nu när alla vet och det hjälper mig att bearbeta det. Påmind blir jag ständigt ändå. Och påmind vill jag bli, av mig själv, för aldrig någonsin vill jag lägga Razzla "bakom mig". Hon är en fruktansvärt älskvärd liten spellevink och jag saknar henne varje dag. Känns skönt att kunna skratta åt hennes upptåg fortfarande, hon har satt djupa spår, och för det mesta kan jag skratta åt henne utan att fälla en tår men ibland håller jag inte ihop. Jag kan le och gråta när jag ser hennes söta lilla huvud på sne med tungan ute och bus i blicken framför mig när jag blundar. Jag ser hur hon varje gång jag fyller på vattenskålen står beredd och hur hon slarvigt hafsar i sig vattnet och lämnar hälften på golvet, hur hon kommer som ett ryggradslöst djur och ålar sig fram samtidigt som hon sätter sig ner och trycker pannan hårt mot mina ben för att bli klappad. Det gör så ont att inte ha henne här.

Jag tittar på bilder och ångrar att jag inte tog fler, jag tittar på filmer och inser vilken stjärna hon är.

Men det är rätt... det är rätt så här.

Hundträning och allt som hör där till har jag inget sug för alls just nu. Kämpar mig igenom instruktörsutbildningen där jag ligger efter och hoppas hinna färdigt så jag ska kunna ta examen i december och sen släppa det. Jag vill ha en paus. Inte behöva känna att jag måste plocka upp det eller nått, utan få låta det ta sin tid och komma när det vill. Makea får långa härliga promenader att springa fritt på och hjälpa till hemma, typ med tvätten. Cyklat eller sprungit har jag inte orkat göra alls pga kroppen och det känns nu. Jag får dåligt samvete och tärningsabstinens!

Bloggen kommer fortsätta ligga vilandes, de va väl mest det jag ville säga. Jag mår skit rent ut sagt, både fysiskt och psykiskt. Så det blir inget vettigt skrivet ändå. Jag längtar efter julafton och sen längtar jag till sommaren! 2011 måste bli mitt lyckoår och jag planerar stort! Jag har nått otroligt roligt att se fram emot och längtar till att få lägga detta livet bakom mig ett tag!

Hoppas ni andra har det bra där ute iaf.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

Fint skrivet!!!!

Håller tummarna för att nästa år blir ett super-år!!!

2010-11-12 @ 23:57:16
URL: http://merlinomio.wordpress.com
Postat av: Linda Sundberg

Du skriver så fint, så fint! Man blir berörd! Jag hoppas att allt går åt rätt håll för dig!! Kram

2010-11-12 @ 23:58:55
Postat av: Tessan

Håller tummarna för att du får ett riktigt bra -11 =)



Kram

2010-11-13 @ 09:18:33
URL: http://doorkeepersmissmarple.blogspot.com/
Postat av: Susan

Va rädd om dig.

2010-11-13 @ 10:09:30
Postat av: Anonym

Se framåt, tänk ibland bakåt. En sån kunskapsbank du har med dig är inte alla som bär på. Finns här för dig i alla väder. Du är stark, mogen och här ett hjärta av guld, tänk om alla kunde se det!!!

2010-11-13 @ 15:48:44
Postat av: Erica

Håller tummarna att 2011 kommer att bli ditt år !!

Ta hand om dig, Och var rädd om dig !!

Massa kramar till dig !!

2010-11-13 @ 20:47:05
URL: http://aussietoss.wordpress.com
Postat av: Lovisa, Inja & Fendi

Man behöver tid att låta allt sjunka in, känna det positiva och det negativa men resa sig som en starkare människa och det är jag helt övertygad om att du kommer att göra.

2010-11-13 @ 21:55:27
URL: http://4fota.se
Postat av: Anneli o Clemmie

Läste idag och är så ledsen för din skull. Jag har sagt det förr - vet ingen som är så mogen för sin ålder som du. Mer mogen än jag som är mer än dubbelt så gammal. Jag borde ha gjort detsamma med Winston som du gjorde med Razzla. Idag, när jag har Clemmie att jämföra med, så vet jag att Winston hade behövt en mer erfaren hundägare än mig...



Hoppas kropp och själ mår bättre snart!

2010-11-30 @ 19:50:46
URL: http://www.bloggis.se/clemmie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0