dagarna går



Shit, har legat sjuk sen förra måndagen. Åkte på nått influensavirus á la stålmannen! Är fortfarande inte helt kry men febern o sånt är borta. Började lugnt med en halvdag på jobbet idag, lugnt tänkte jag men ack! Tydligen vart man efterlängtad och blev överfallen! haha!

Har tränat i ridhus två gånger denna veckan och SATAN sicken grym hund jag har! Jag är så fruktansvärt nöjd med den blåa så jag dör! Ler brett i varje träningspass och åker hem med fjärligar i magen av lycka, hennes attityd är totalt oslagbar! Jag har en hund som inte tränat lydnad på riktigt sen början på augusti, som långsamt kommit igång nån gång i januari och som nu inte är så långt ifrån startklar i lk 3. Ja, överdriva ska vi inte, vittringen har vi allt kvar att träna in! Och fjärren kan bli bättre (övertaggad och tycker det är så jävla kul att man studsar upp i stå från sitt! haha, gulligt dock ;)).

Men i tisdags blev vi komenderade ett fritt följ (3ans), sättande under gång, inkallning och rutan. Säger bara ♥. Så grymt, FÖRUTOM att hon tog insidan på inkallningen från rutan när vi vinklat höger. Jag har ju inte tränat över huvud taget på det kom jag på mig själv så det får vi göra :) Och ibland vill fortfarande den lilla tösen stanna själv i rutan, och även om hon är i så ska hon inte stanna förrän jag säger det! Så där kan alltid finslipas, detaljer :) Men jag har i alla fall fått en hund som älskar lydnaden precis lika mycket som jag!

Mamma har spårat med henne och det har enligt uppgifter gått bra :) Jag håller mig därifrån och låter mamma ta över den delen och bli bundis med sin spårgrupp ;) Hon tycker det är roligt iaf!

Foderbytet verkar gå rätt bra. Dock ger det inte riktigt effekten jag ville utan Makea verkar gå upp på detta med. Men jag låter det avvakta till våren när vi får komma igång med fysträningen på riktigt igen. Äter gör hon med god aptit iaf, vilket har blivit vanligt efter kastrationen :). Här om dagen var jag även o köpte henne fodertillskott. Nu har jag beslutat mig att testa glucosamin på henne ett tag. Hon har ju under nått år haft ett spökande knä och en spökande muskel mellan två kotor i länden. Båda är mjukdelsgrejer så tänkte testa och se om detta ihop med fysträning och sånt kanske gör det lite bättre (hon har inte besvär av det alls, ingen hälta eller något, men ibland blir hon stel och t.ex river hinder i agilityn för att hon inte tar med sig bakbenen). Så får Helene känna över henne igen om någon månad eller så. Man kan ju alltid testa :)

Tror Helene ska känna över mig med. Har ett fuckat muskelfäste i låret som inte vill ge sig! Sträckte till det i somras vid bygget och den vill fasen inte bli bra.. Kan hugga till rejält ibland!

I övrigt händer inte jättemycket just nu. Jag är glad över att vara på fötter och tycka om hundträningen igen! Just nu är jag bara helt glad helt enkelt :)


Kommentarer
Postat av: mamman

Att spåra är livet :))

2011-02-11 @ 12:00:58
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Gud va kul å se å höra att du verkligen är tillbaka i hundvärlden igen :)

Å vad gäller Makea, hon är ju helt UNDERBAR den lilla stumpan...Mattes pärla!!!!

Det låter som det ganska snart blir debut i 3:an för TEAM ALBO!!!!!

Massa kramar!!!!

2011-02-19 @ 18:14:30
URL: http://bloggis.se/Milou

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0