längtan!


Denna grenen överges!

I brist på omtycke av brukset hos mig så är det en sport jag gärna dragit mig lite för. Lydnad tycker jag är skitkul och spår är kul, men lydnaden får gärna vara för sig själv och spåret får gärna vara viltspår (utan massa skit att plocka upp på vägen, haha). Men mamma tycker spåret är riktigt roligt och tja,, lydnaden får hon väl lära sig,, så hon har lagt spår till Makea det senaste! Nu är hon helt plötsligt medlem i en brukshundklubb, med i en spårgrupp och ska kanske börja brukslydnadskurs! Hej vad det går! ;)

Till hösten blir det även en kurs i kantarellsök tydligen ;) Mamma är alltså på riktigt helt inne i hundsport nu! Jag är lite rädd att ge över lydnaden (det är ju typ samma som brukslydnaden) i någon annans händer och jag kommer nog inte vara med på så många av hennes träningar så jag kommer bli galen i början, haha. Men å andra sidan så måste jag ju lära henne allt jag kan för att dom ska komma ut och tävla ;)

Själv är jag anmäld till årets första agilitytävling och har tillsammans med Emelie suttit ner och kollat igenom hela vårens och början på sommarens tävlingar! Jag har även börjat smyga lite på när jag kan tänka mig att vi kan vara startklara i lydnadstrean,,, slutsats? SHIT vad jag längtar till våren!!!

Och nu när jag får dela med mig lite av min Blåa pärla (nej mamma hon är och blir inte din, du får köpa egen! haha, bara låna ;)) så kan jag ju inte undgå att längta som satans till nått nytillskott 2011! Inte för att jag blir mer intresserad av bruks för det men ändå, höhö.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Å va roligt att mamma har kommit igång ordentligt i hundvärlden ;) Jag tror inte att du behöver vara rädd för lydnadsdelen...Makea är den hon e så hon kommer att sköta lydnadsdelen på ett sätt med dig å ett sätt med mamma, ni kommer alla 3 få så många roliga stunder framöver!!!! Å lycka till med det nya ;)

KRAM!!!!!

2011-02-04 @ 12:43:48
URL: http://bloggis.se/Milou

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0