MyDog 2011

Aussiens två dagar på MyDog är nu över! 35 respektive 37 aussies anmälda under tors och fre, inte illa. Och SÅÅÅÅ roligt! Jag hade mina 3 favoriter att visa, Makea, Nemo och Harry. Alltid en fröjd för själen att gå in med dessa 3 individerna! Makea ställdes dock bara fredagen.

Torsdagen kunde ju knappt bli bättre! Nemo i bruksklassen med CK (ensam, tråkigt att så få aussies är i bruksklass, borde va fler.). Domaren blev helt kär i Nemo och när ringsekreteraren presenterade klassen "och här är bruksklass hanar" så vände sig domaren om "bruksklass?" sen kom hon fram, tittade och sa "det var en väldigt fin hund du har"! Tankspridd som man är så svarade jag nog "jag vet" hahaha! Jaja, hon skrattade ;) Sen när hon gav CKt så sa hon igen nått i stil med "han är väldigt bra!" KUL att höra!

Harry vann öppenklassen med CK och båda i bästa hane. Domren va helt DÖKÄR i Nemo så jag och Pernilla tog taktiken att hon skulle springa in med Nemo, så skulle jag ta Harry och slåss om CERTET. Det gick vägen! Nemo blev BÄSTA HANE med CACIB och senare BIM och Harry 2a bästa hane med CERT och R-CACIB!!!!!! Sicken jäkla grej! SÅÅÅÅ roligt!! Levde på det resten av dagen.


Fina Nemo LP1 SEVCH Door Keepers Nemo Is Found, Makeas bror.


Harry kan röra sig! SEVCH Door Keepers Officer


NEMO BIM med CACIB!


HARRY med R-CACIB och CERT!

Fredagen va det dax att springa in och ha kul igen. Nemo återigen Ck och Harry åter igen vinst i öppenklassen med CK. Jag och Pernilla bytte nummerlapp var och varannan gång, vem skulle ta in vem? Först skulle jag ta Nemo och försöka placera oss bra, sen så bytte vi, sen bytte vi igen... och sen igen. Jag tog Harry tillslut och Pernilla Nemo. Harry blev 4a (hon vill ha annat uttryck i ansiktet) och Nemo fick springa bland topp 3. Men när Pernilla blir nervös blir Nemo helt galen och han skällde och drog som en dåre. Men blev iaf placerad 3a och det är inte illa det ;) R-CACIB fick han med.

Slutsatsen blev att oavsett vad, så om båda herrarna får CK, så är Nemo min. Han blir övertaggad om man är nervös (vilket pernilla kan bli ;)) och börjar skälla och ha sig.. Därav anledningen till att han är min, jag blir inte nervös :P Och coola grabben Harry får springa med sin matte, för han bryr sig itne om nerver inte ;) haha.

Och tikarnas tur, 10st i öppenklass konkurrensen tikar!! Det är fan inte illa :P haha så många är sällan man ser i en klass. Makea skötte sig bra, hon har kommit ihop sig bra nu och har behövt tid, kan till o med behöva lite till. Fällningen hann starta men jag undvek att dra kardan igenom henne så den satt väl kvar rätt så bra ;)

Makea fick fin-fin kritik och placerad sig som 4:a i den konkurrensen :) Det är jag nöjd med! Min lilla flicka ;)





Fina pärlan!

Under dessa två dagar har jag fått träffa maaaaassa trevligt folk! Förutom hundvänner och allt aussiefolk så har jag sprungit på gymnasielärare, klasskompisar, rektor, intrukt.utbildnings lärare, klasskompisar därifrån och så.. SÅÅ himla kul!! :D

Nu är det två dagar kvar av MyDog - två dagar som jag ska dit och bara njuta av allt, utan hund och utan någon hund att ställa. Bara få vara och titta omkring! :)

Kommentarer
Postat av: Sabine

Grattis till allt!Haha konstigt att domarna går så mycket på hur hunden visas,det trodde inte jag..ovan i vänservarvet som jag är ;)



Kramis!:)

2011-01-07 @ 19:41:57
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: tezze

Tack Sabine!



Jo det är klart handling gör skillnad :P Inte för att gå från blått till rött band kanske, men i konkurrensen gäller det ju att visa hunden fint om man vill ha bra placering ;)



kram

2011-01-07 @ 19:56:54
Postat av: Pernilla

Absolut, handlingen är avgörande i många lägen, jag och Nemo mallar inte alls på utställning, han blir döorolig när jag ska visa honom, vilket resulterar i att han spänner sig och får korta stappliga rörelser, jag har sett hundar som gått från blåa band till prispremieringar bara genom att byta till en handler som kan framhäva hundens bästa egenskaper......ja det är en konst det med, jag är glad att jag har dig vännen!!

2011-01-07 @ 20:01:20
Postat av: Tessan

Grattis till finfina resultat! 3 läckra hundar =)



2011-01-07 @ 20:48:37
URL: http://doorkeepersmissmarple.blogspot.com/
Postat av: Sabine

Pah,ja jag kommer nog få använda mig av handler alltid då..i'm very nervous ;)

2011-01-07 @ 23:12:07
URL: http://dirtysouthsaussies.wordpress.com
Postat av: Bianca

Grattis till alla fina resultat :) Var första året sen jag skaffade hund jag inte var på MyDog i år, tomt!

2011-01-08 @ 14:06:13
URL: http://blair.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0