rolig träning!

 

Mitt hjärta ♥


Idag var vi 4st som åkte till kallebäck och tränade lite lydnad och sånt i otroligt härligt väder! En övertaggad blå hund var överlycklig och ja,, lätt övertaggad. Makea låg sin första platsliggning sen i augusti och förutom lite pip låg hon ok. Sättande i grupp gjorde vi lite med, med belöning och det gick bra med. Sen körde vi igenom lk3 (förutom vittringen) och jag kan inte annat än att säga att jag är såååå nöjd!! Sicken jäkla hund jag har! Med så otroligt lite momentträning på lk3 momenten och med otroligt snålt med just lydnadsträning över lag under hösten o vintern så gör hon momenten jättebra!

Hennes jäkla attityd i fotgåendet får mig att le! Hennes dressyrsteg och utstrålning gör en helt varm i hjärtat! Därför inser jag att några större framgångar på högre klasser och typ SM poäng kommer vi inte få om vi kommer upp i eliten någon gång. Jag kan helt enkelt inte ta ifrån henne den glädjen och attityden, jag kan inte ha det allvaret med henne! haha! Och det är inte ett fotgående som platsar i de högre klasserna där det är på sån extrem detaljnivå - men så får det vara! Min Blå älskar det!

Sättande under gång fortsätter göra framsteg, självklart går det att få lite fortare men det går bra iaf, och inte långsamt så det är ju ingen sån panik, höhö.  Metallen fin - travar gör hon ju tillbaka med alla apporter och det är också ett moment jag inte kommer bry mig om att tjata på henne, har testat allt och hon galopperar helt enkelt inte in, så det får vara :P Hopp-apport, felfritt, där behöver hon ju inte komma upp i sån hastighet så där ser det mycket bra ut!

Inkallningen, åh så bra den börjar bli!

Rutan - DEN VA JAG SÅ JÄVLA NÖJD MED IDAG!! Lååång väg till rutan, raketfart direkt in och tvärnitar på mitt "stanna", lägger sig på plats på komando, belönar henne när jag går förbi, kallar in på tillbaka vägen o hon kommer in i fot som ett spjut. SÅ SNYGGT!

Fjärren,, kan helt klart bli bättre, ställande till sättande måste vi få in säkrare "bakåt-tänk" och läggande till ställande kommer hon gärna ett halvt steg fram. Mer stadga behövs!

Vittringen ska vi ta o träna frekvent med hemma nu i veckan. Men dagens träning gjorde mig sugen! Vill tävla snart :D



Igår började jag bleka tillbaka i mitt hår. 3 timmar hos frissan och 1500kr fattigare. Slapp dock se ut som en kyckling i skallen iaf och i februari kör vi omgång nummer 2! Lär behöva 3 avfärgningar/blekningar - minst. Påminn mig - inte mörkt igen! Det blir så dyrt... haha! Men gillar det!

Köpte ett nytt foder idag med, med lite mindre fetthalt. Får se om hon kan få lite mer mat utan att gå upp i vikt, hon får så himla lite mat nu och är hungrig jämt, men hon gillar inte dietfoder. Detta verkade hon tycka om iaf, hoppas det blir bra :)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Sitter och ler när jag läser inlägget =) Och jag är fullkomligt övertygad att ni kommer att lysa vad ni än kommer att tävla i!

2011-01-30 @ 21:08:04
URL: http://doorkeepersmissmarple.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0