vår <3

Guuud sicken härlig vårkänsla solen och plusgraderna har bjudit på i helgen. Underbart ♥

Nästan all snö är borta här hemma nu, lite isfläckar och snöhögar kvar på de skuggiga ställena bara. Det känns bra nu när det är mars och allt :) Annars är jag nöjd med vår snörika vinter!

Makea har vårkänslor! Energin sprutar ur henne och det är fart o fläkt jämt o hela tiden ;P Söthund ♥ De sista mjuka snöhögarna som finns kvar ska hon prompt rulla sig i för att ta till vara på den :) Sen kör hon rejs i hela skogen som en toka alldeles själv, det är väl tur hon får kompis snart igen då :)

I helgen har det itne blivit någon träning som jag egentligen tänkte. I fredags va vi ju ute på joggingtur igen, sne på lördagen va det städdag, då vi renoverar hallen här uppe så är det slipdamm i precis heeeela huset! Till och med alla kläder är vita av slipdamm! Själva storstädningen är inte igång än eftersom räcket och det vid trappan ska slipas med, så det är lixom ingen idé än. Men jag började plocka upp lite i mitt rum och rensade ur lådor o skåp från massa skit. Förstår inte hur man jämt kan samla på sig?! haha. Vid storstädningen ska jag ta tag o göra ordning alla mina pärmar med papper med, jag är en hemskt dålig pappersmänniska! Men det blir nog nästa helg, i samband med en färdig hall och en stor vårstädning av hela huset!

Idag var jag inne en snabbis i stan med Gustav, fick handlat lite hårvårdsprodukter till mitt stackars hår. Nog ska det kunna klara av en stark blekning till minsann! ;) Sen direkt till 3års kalas hos kusinen för att sedan ut o ta till vara på första vårsolen med lite bilder på eftermiddagen.

Skulle ut o sprungit idag med men tror att jag egentligen inte var helt kry från min grova influensa för nu har jag fått bakslag med täppt näsa och rasslig hals... skit också! Blir vila några dagar o sen se om jag kan dra igång lite försiktigt igen, de va ju så kul! :)

Imorgon ska jag och morfar några ärenden upp mot landvetter. Sen ska vi gå igenom Pexen, lite vårfin sådär ;) Han ska ju besiktas snart med så. Byte av lite olja, vindrutetorkare och smörjning av lås osv står på schemat för pojken. Kanske en dusch med tvål med ;)

Här kommer lite bilder från vårens första riktiga sol! Älska ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0